2017
Това ни дразни
В Mercedes имат проблем с ръждата. Произвежданата в САЩ R-класа също корозира: под сгъвките на ламарината по ръбовете на вратите се образува ръжда, същото важи и за областта около дръжката на задната врата. Повечето проблеми са отстранени безплатно от Mercedes. Но имайте предвид: не всички автомобили са ремонтирани професионално. Повечето R-класи са с пълно оборудване, с Airmatic и Comand. При Airmatic трябва да проверите дали колата се повдига при натискането на бутона. Процесът трябва да отнеме няколко секунди, след което компресорът трябва да се изключи. Ако продължи по-дълго, обикновено има из пускане на въздух. Съвет: направете диагностика в сервиз на Mercedes, за да видите записаните грешки. Проверете функционира на всички комфортни системи, най-вече на Comand. Дефектните блокове за управление на трансмисията и твърде старото масло водят до придърпване на 7-степенния „автомат“.

Спирачна система
Мощните двигатели и теглото от минимум 2,1 тона бързо износват спирачните дискове и накладки. Износването е в пряка зависимост от стила на шофиране.

Мултимедийна система
Преди покупката проверете всички функции на опционалната система Соmаnd. Възможните
проблеми: СD-тата невинаги се четат, внезапно забиване на устройството, прекъсвания по време на воденето по маршрута

Ръжда
Под сгъвките на ламарините на вратите и
около дръжката на задния капак се образуват огнища на корозия. Mercedes ремонтираше колите безплатно – но невинаги перфектно. При тестовия автомобил работата е свършена немарливо.

Въздушно окачване
Опционалното Airmatic често привлича вниманието върху себе си с шумната работа на повредените компресори. Тихото съскане по време на работа на системата е нормално
Извод
Комфортът на возене и предлагането на място са ненадминати и от най-висок клас. За съжаление това не важи и за качеството, което се доказва и от проблемите с ръждата. Затова е много важно старателно да огледате автомобила. Иначе луксозният лайнер ще се превърне в руина.