Mercedes ML на старо: тракането е серийно!

Първото поколение на М-класата невинаги оправдава високите изисквания по отношение на надеждността, които имаме към един употребяван Mercedes


5
юли
2017

Колко хубави времена отминаха! Ако през 80-те години сте карали дизелов Mercedes и след 300 000 или даже 500 000 км е трябвало да се замислите за нов двигател, това „удоволствие “ би ви струвало 3000, и то марки. За щастие тежките повреди на двигателите са редки при по-новите моделите на Mercedes, но за сметка на това потенциалните купувачи на употребявани Mercedes-и са обезпокоени от скъпите агрегати като централен компютър на двигателя или турбокомпресор – все неща, които преди 20 години изобщо не съществуваха в моделите на Mercedes и по тази проста причина не се и повреждаха. Освен това не можеха да бъдат манипулирани, тъй като, чисто теоретично, чиптунинга е толкова лесен и евтин (немалко компютри на двигателите са били подложени на доста рискови процедури).

При огледа обърнете внимание на уредите – те понякога се повреждат

Последиците за дизеловия двигател и турбокомпресора често са драматични, електронните системи също страдат. При М-класата – както и при всеки съвременен автомобил – се вижда, че съвременните дизелови двигатели са по-ненадеждни и склонни към дефекти от бензиновите. Трябва да ви обърнем внимание и на друго – дизеловите двигатели повече натоварват трансмисията. Изкуствено повишеният от турбокомпресора въртящ момент, както и по-силните вибрации се отразяват негативно на автоматичната предавателна кутия на Mercedes. Според писмата, получени в редакцията от собственици на ML, при 8% от ML 270 CDI и при 24% от ML 400 CDI се е наложила смяната на автоматичната скоростна кутия, и то много преди достигането на пробег 100 000 км.

Типичен проблем са скърцащите седалки

При бензиновите версии процентът на дефектните трансмисии е под 3%. Подобни са различията и при разнообразните течове – рискът от труден и скъп за отстраняване теч на масло е два пъти и повече дори  по-висок при дизеловите версии (19%). Особено лошо впечатлние прави сложният дизелов двигател с два турбокомпресора на ML 400 CDI. Поради опасността от ръжда  си струва внимателно да огледате ламарините на М-класата. Въпреки многото акции за подобряване на качеството в завода 36 % от читателите ни са забелязали огнища на ръжда, най-вече по дъното на автомобила. Седем процента съобщават за значително ръждясване – най-често по вратите, праговете и калниците. Затова не бива да ни учудва, че в класация на собствениците лошата защита от корозия е поставена на 4-о място, след данъците, разхода на гориво и застрахователните премии.

Още по темата