2016
Лошото никога не спи. А за да могат важните, могъщите и богатите на този свят (които не винаги са на страната на доброто) да се чувстват сигурно на улицата, Daimler пуска Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard. Това, което в Щутгарт наричат Sonderschutzfahrzeug (бел. ред. „специален защитен автомобил“), се простира на дължина 6,50 м и тежи 5,1 тона – и естествено, разполага с почти всички възможни удобства на борда.
Защитни компоненти от специална стомана
Макар че размерите са същите като при Mercedes-Maybach S 600 Pullman, концепцията за сигурност е взета от Mercedes-Maybach S 600 Guard. Машината отговаря на клас бронировка VR9 срещу обстрел с патрони със стоманено ядро, развиващи до 2950 км/ч, и е сертифицирана за експлозия по нормата ERV 2010 (Explosive Resistant Vehicles). Още по време на създаването на голата каросерия в дългия Pullman Guard в кухините са поставени защитни компоненти от специална стомана. На най-опасните места, където се отварят фуги и има преход между различни материали, са използвани иновативни системи за припокриване с цел максимална балистична защита.
Стоманена рамка пази главите
Тиловете на пътниците отзад са защитени посредством стоманена рамка зад седаките. Тонираните стъкла от вътрешната си част са защитени от обстрел благодарение на поликарбонат и със своята многослойна структура предлагат много добри оптични качества. В случай на опасност допълнителна помощ оказват сирена, сигнални светлини, радиостанция, допълнителен акумулатор, както и високоговорител и микрофон.
С дължината си от 6,50 м Pullman е с около метър по-дълъг от Mercedes‑Maybach S-клас. Междуосието се равнява на впечатляващите 4,42 м, а височината – на 1,60 м, с 10 см повече спрямо стандартен S-клас. Така негово или нейно височество няма да има проблем, ако реши да носи короната си. 6-литровият V12 Biturbo на Mercedes-Maybach Pullman със своите 530 к.с. е на нивото на предшественика, максималният му въртящ момент е 830 Нм при 1900 об/мин. Максималната скорост е електронно ограничена на 160 км/ч с оглед на високото тегло.
А комфортът? За да не мизерстват канцлерът, кайзерът или кралицата, те могат да се отпуснат на кожените кресла с пребогати възможности за настройка. На тавана типичните за Maybach аналогови инструменти информират пътниците от втория ред за външната температура, скоростта и часа. 18,5-инчов монитор (47 см) се показва и скрива автоматично, както и разделителното стъкло. Естествено, има предвидена и седалка за преводача. Без бронировка лимузината струва около 1 млн. лева – а Pullman Guard излиза близо 3.