Mercedes-Maybach S 600: когато S-клас не е достатъчен

0302
2020

Базова цена 369 560 лева: толкова струва чисто нов Mercedes-Maybach S 600 от 2016. В директно сравнение с основни конкуренти като Вentley Continental Flying Spur и Rolls-Royce Phantom обаче Maybach изглежда направо като жестока оферта. А употребяван е още по-достъпен.

Когато през 2015 Daimler „възроди“ марката Maybach, на пазара се появяват първите модели Mercedes-Maybach – S 500 с генериращ 455 к.с. V8 и топизпълнението S 600 с V12 (530 к.с.). За Русия и Китай е предвиден допълнително и базовият S 400 (333 к.с.). Дълго време се носеше слух, че Maybach-дериватите не били нищо повече от версии на S-клас с луксоно обзавеждане – но това не е съвсем вярно. В действителност Maybach-версиите разполагат с по-дълго междуосие – 3,37 м в сравнение с 3,04 м при стандартната S-класа (3,17 м – при дългата база). Промените са толкова всеобхватни, че Mercedes дава на Maybach-версиите дори собствено вътрешнозаводско означение Х 222. В рамките на фейслифта на S-класата и моделите Maybach бяха преработени. На мястото на S 500 и S 600 от юли 2017 има S 560 с 469 к.с. и S 650 с 630 к.с.

В момента автокъщата Autoforum Tübingen предлага матово бял Maybach S 600 с абсолютно топниво на оборудване. Само боята (кашмирено бяло magno) струва около 8300 лева допълнително. Проверката на допълнителното оборудване е повече от интересна: в допълнение към щедрото серийно обзавеждане бившият и единствен собственик на автомобила е избрал какво ли не: Burmester High-End 3D Surroundsystem за 12 600 лв., панорамен покрив с функция Magic Sky за 9200 лв, 20-цолови джанти за 9000 лв. Системата за забавление на задните места с телевизия излиза 8200 лева, а печката – 3300. Така автомобилът излиза от шоурума срещу впечатляващата сума от 440 000 лева! Много пари за S-класа – но напълно нормална цена за Maybach!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин