Mercedes GLE Coupé 400d: тук аз съм шефът!


12
авг.
2020

НОВИЯТ ШЕФ ИЗГЛЕЖДА ДОСТА СВЕЖО. Когато неговият предшественик – първото поколение на GLE Coupé – се появи на пазара преди 5 години, моделът бе стар в техническо отношение. C 292 е базиран на произвеждания от 2011 г. W 166, тогава все още под името M-клас. Качваме се в нашия 400d. Отзад това става малко по-лесно, тъй като каросерията е с няколко сантиметра по-дълга. Все още обаче пасажерите с ръст над 1,75 метра ще трябва да навеждат глава при качване – скосената линия на покрива изисква жертви.

Многобройните функции изискват време за свикване и се овладяват лесно чрез гласовите команди

Все пак пространството за главите на задната седалка не е толкова малко, колкото при предишния модел. Той се предлагаше само в един дизелов вариант – като 350d. По онова време под капака работеше V6 агрегат с 258 к.с., който се затрудняваше с придвижването на тежкия автомобил. OM 642 бе спрян от Mercedes, а вместо него сега се използва редови 6-цилиндров мотор (OM 656). Битурбо моторът е с доста по-малко вибрации (личи си още на празен ход) и притежава доста по-солидна тяга. Макар че бе по-бавен с 0,3 секунди при стандартния спринт от посоченото от производителя, GLE 400d Coupé е доста солидно моторизиран – 330 к.с. и 700 нютонметра. Въпреки още по-високото тегло. Точно 2,3 тона е посочил производителят.

Редовият 6-цилиндров мотор разполага още при 1200 оборота със 700 Нм

Нашият щедро оборудван откъм техника автомобил тежеше 2,5 тона. Това е брутално! В много ситуации „шефът“ умело прикрива своята внушителност, което се дължи и на нареченото E-Active Body Control окачване (виж карето на стр. 8). В комбинация с 48-волтовата eлектрическа система активното окачване владее всички трикове, потапя се в серпентините в режим за завои (тристепенно регулиращ се) и разпознава неравности на пътя, които биват преминавани с минимално „усещане“ от каросерията.

9-степенната автоматична трансмисия не работи уверено във всички ситуации

При маневриране се забелязва съвсем отчетливо какъв „великан“ управлявате. Макар че с под 12 метра диаметърът на завой е радостно малък, при завъртане докрай на волана и опит за връщане воланът на Benz се втвърдява. Определено ще бъдете затруднени при излизане от паркинга. „Втвърдяването“ на волана може да бъде провокирано и при бърза смяна на посоката на движение. След като започнахме, то имаме още няколко дребни критики към „шефа“. Различните по размер гуми отпред и отзад определено се отразяват негативно на комфорта. Принципно разполагащото с въздушно окачване GLE Coupé вози майсторски. 21-цоловите колела обаче предават дори и най-малката неравност, което кара каросерията да вибрира.

Голям товарен отсек, но с 84 сантиметра товарният ръб е с 6,5 см по-висок от този на GLE

Някои все още си спомнят с не много приятни чувства „обикновения“ GLE. Даваме най-висока оценка на 9-степенната автоматична трансмисия. Тук обаче ни прави впечатление прекалено нервното излизане от режим на функцията Start-Stop – заради притежаващата много късо предавателно отношение първа предавка. Забележките ни са на високо ниво, но пък и то трябва да е такова, когато говорим за автомобил с цена около 200 000 лева.

Символ на разточителство: заоблената задна част на GLE Coupé е трън в очите на някои

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >