Тези SUV-ове са от най-висока класа: Mercedes GLE и VW Touareg се изправят за сравнение един срещу друг с високотехнологични екстри
С багажа и пътниците тези модели са с тегло от 3 тона, високи са като стена на къща, а сърцето ви бие в ритъма на бензиновия такт – човек би могъл да си помисли, че един такъв „старомоден“ 4×4-динозавър може да мине през всякакви локви и калища и харчи много на магистралата. Mercedes GLE обаче блести с интелект.
Този XL-SUV на швабите например се управлява с лекота в завоите. Ако в тъмното посегнеш към седалката до водача, лампа за четене осветява пространството. Няма спор: в GLE 450 разполагате с техника от най-високо ниво.
Противник на модела от Щутгарт в този сравнителен тест на AUTO BILD е VW Touareg V6 TSI. Тук също един куп техника прави пътуването по-сигурно, по-удобно и по-лесно. Дотук добре. Но двата огромни SUV-а имат и страничен ефект: струват много. Под 150 000 лв. едва ли можете да се сдобиете с Mercedes GLE 450, докато стартовата цена на Touareg V6 е 124 000 лв. Освен това Mercedes и VW изискват доплащане – поне що се отнася до гореспоменатите интелигентни мултимедийни системи, системи сигурност или хитроумната комфортна техника. Огромният дисплей в GLE с размери 45 x 15 см, чрез който водачът се информира на практика за всичко и който все пак отклонява вниманието от случващото се на пътя, се доплаща – струва 2350 лв. допълнително. Във VW също има XL-дисплей – тук с размери 22 x 9 см и струващ 2600 лв.
За сметка на това няма да доплащате за добрия комфорт и на двата автомобила. Много място, възможности за регулиране, както и най-удобните седалки се предлагат отпред в Touareg, а водачът и пътуващият до него също се радват на добре оформени кресла в GLE – тук никой не предлага повече.
Отзад също нямаме никакви забележки при Mercedes – предлаганото място е щедро.
Жалко, че VW затруднява живота на по-високите пасажери на задната седалка. Щедрите тапицерии леко притесняват пътниците в областта на раменете, иначе има достатъчно място.
VW побира 810 литра, а вместимостта на багажника на GLE е само 630 литра.
Малка грешка при комфорта на Mercedes: въпреки базираното на камери окачване късите неравности биват доста осезаемо предавани – вероятно и заради 21-цоловите джанти. VW вози по-меко – особено в комфортен режим. В този режим обаче и управлението е доста мудно. Нашият съвет: изберете индивидуален режим с управление в нормален и окачване в комфортен режим.
Mercedes е оборудван със система E-Active Body Control с хидропневматично балансиране на страничното накланяне, докато VW е подпомаган от 48-волтова електрическа система за стабилизиране на накланянето.
VW спира по-лошо от Mercedes, като се нуждае от над 4 метра повече при загрели спирачки от темпо 100 км/ч.
В раздела за задвижване GLE също изпреварва Touareg. Редовият 6-цилиндров мотор в Mercedes работи звуково по-присъствено, но и по-култивирано и по-пъргаво от V6 във VW.
Освен това отговарящият на най-новата норма за вредни емисии 3-литров агрегат на Mercedes е по-икономичен? Дали пък не е и „по-спънат“? Глупости! При спринта и при изпреварване 450 се представя по-добре от V6.
Мултимедийната система MBUX в GLE също е на много високо ниво.
КЛАСИРАНЕ
1-во място 557 от 750 точки: Mercedes GLE 450 4Matic.
Бърз, сигурен, модерен и доставя удоволствие дори при тегло от 3 тона, Двигателят присъства акустично, но е икономичен.
2-ро място с 543 от 750 точки: VW Touareg V6 4Motion.
Фин и комфортен, в директното сравнение с Mercedes е дори изгоден. Макар и на високо ниво, все пак се класира втори!
Извод на Ян Хорн: „Внушителните SUV-ове на Mercedes и VW предлагат отличен комфорт и възможно най-добра сигурност – повече от това просто няма как. GLE прави впечатление на по-модерен от Touareg, затова печели теста с лекота.“