Mercedes GLE: може всичко – освен да е евтин


20
февр.
2019

НАЧАЛОТО ПРЕДИЗВИКА ЗАСРАМВАНЕ. Когато през 1997 г. се появи M-клас, Карл Бенц се е обърнал за кратко в гроба си. Първият Mercedes made in USA бе с толкова лошо качество, че по онова време AUTO BILD написа: „Не заслужава звездата.“ Междувременно обаче се случиха много неща. M-клас вече е йънгтаймер, а GLE е новият S-клас на по-високия етаж. Най-доброто, което предлага към момента Mercedes. Ако се опитаме обаче да разясним всички технически новости на четвъртото поколение на модела, то ще трябва да се разпрострем върху половината списание. Новият GLE е натъпкан с три пъти повече електроника от своя предшественик, като само кабелите тежат 60 килограма. Към това прибавяме и безброй командни устройства и асистенти. „Свързването на тези системи днес е най-голямото ни предизвикателство“, казва Андреас Циган, ръководител на отдела за разработка на SUV-ове.

Малко украса и моделът категорично се разпознава като GLE. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,29 – най-добрият в сегмента

Вярваме му с оглед на ръководството за експлоатация с дебелината на „Война и мир“. Нека започнем нашето американско пътешествие. На външен вид това категорично е GLE. Но солидно пораснал. На дължина с 10 сантиметра до пет метра, а междуосието му е увеличено с 8 см до почти 3 метра. Това осигурява много място на вече регулиращата се изцяло електрически задна седалка. Тук мястото за краката е толкова голямо, колкото страната, в която GLE традиционно се произвежда и където има най-много клиенти. И тъй като за американците е съвсем нормално да закарат съседските деца до училище заедно с тяхното, GLE за първи път се предлага в седемместен вариант (2183 лв.). Отпред в предното стъкло доминира големият Head-up дисплей. Командната централа MBUX веднага приковава вниманието в копита. Когато дигиталният Energizing Coach започне да измерва и алгоритъма на нивото ви на стрес и ви обгърне с топлина отвсякъде, йонизира, ароматизира и масажира с горещи камъни, тогава сте сигурни: това вече не е автомобил, а истински СПА център на колела.

Системата за управление MBUX с 40 нови функции и два огромни тъчскрийна

Естествено това чудо на техниката може и да се движи. При това доста добре. Също така е и толкова тих, че се е наложило от Mercedes да настроят още веднъж всички бутони и въртящи се превключватели, тъй като иначе са се чували. За съжаление обаче в този случай дизеловият агрегат на 300 d (245 к.с., от 120 988 лв.) изведнъж започва да се чува доста силно. От Daimler се опитват посредством високоговорители изкуствено да превърнат звука в спортен саунд, но успяват само частично. И така малкият дизелов агрегат изведнъж пробива звуково в GLE. Без да е прекалено мощен, звучи шумно. 6-цилиндровият бензинов мотор в GLE 450 (367 к.с., от 132 840 лв.) също не е идеален по отношение на звука. Макар че притежава достатъчно мощ, звучи някак си меко.

Много по-добре звучи 6-цилиндровият дизелов двигател в GLE 400 d (330 к.с.), който също успяхме да тестваме и който ще се появи малко по-късно през 2019 г. В комбинация с 9-степенната автоматична предавателна кутия разполагате с екип, който носи звездата повече от заслужено. Още повече че всички нови дизелови моторизации на GLE – ще се появи и още един 350 d с 272 к.с. – са най-екологичните на света. Благодарение на втори, пасивен SCR катализатор те отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6d, която ще влезе в сила през януари 2020 г. Окачването на GLE е дело на гениално инженерно изкуство и представлява цяла армада от системи. Например новата E-Active Body Control (15 630 лв.).

Опционално за GLE 450 се предлага интелигентен офроуд пакет с безстепенно разпределение на мощността и интегрирани понижаващи предавки (4565 лв.)

Подпомагано от 48-волтова бордова мрежа, окачването, базирано на познатата ни система Airmatic, се напасва напълно автоматично към ситуациите на пътя. „Интелигентни“ помпи на всяко колело снабдяват амортисьорите за милисекунди с масло, повдигат или смъкват каросерията. Ако предната камера види дупка, тя изпраща тази информация към хидропневматичната система, която от своя страна така поглъща неравността, сякаш минавате по килим. Резултатът е комфорт, какъвто досега не сме изживявали при SUV. Въпреки това водачът винаги запазва усещане спрямо пътя и има чувството, че управлява значително по-лек автомобил. Двойното задвижване също работи перфектно.

GLE ще е на пазара през януари, първоначално с две моторизации: като GLE 300 d с 4-цилиндров дизелов двигател и 245 к.с. на цена от 120 988 лв. и като GLE 450 с 6-цилиндров бензинов мотор с 367 к.с. на цена от 132 839 лв.

Системата владее всички дисциплини доста по-добре от своя предшественик, като може да изпраща напълно променливо между 0 и 100 процента от въртящия момент към всяка от осите, както и да изважда посредством дигитален блокаж автомобила от най-безнадеждните кални коловози.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Mercedes-AMG GLC 43 Coupé: заплаха за гумите си!

14
дек.
2016

AMG се зае с GLC Coupé и му постави мощен V6. На финала SUV-ът не се е превърнал точно в спортен автомобил, но е много пъргав

Card image cap
GTI-усещане в Jazz-а със 130 к.с.

30
ян.
2018

При фейслифта си Honda Jazz получава 1,5-литров двигател с повече от приличните 130 „коня“ – и запазва щедрото място в интериора

Card image cap

В последния брой:

Архив >