AUTO BILD България / Mercedes GLC Coupé: висок и скосен

Mercedes GLC Coupé: висок и скосен

Mercedes GLC Coupé иска да бъде нещо като оксиморон: спортно SUV-купе с четири врати. Дали успява да постигне тази цел?


28
мар.
2016

Да си го кажем честно – тук нещо не пасва. Купетата са скосени модели с две врати със спускаща се плавно линия на покрива. Спортен със сигурност е AMG GT, а не висок 1,60 м SUV с четири врати, нали така? Според Mercedes обаче това не е така – доказателството е GLC Coupé. AUTO BILD обаче не се очарова толкова лесно и проверява внимателно автомобила!

А-колоната на GLC Coupé е с по-силен наклон, отколкото при нормалния GLC, а покривът на най-новия модел от Щутгарт се спуска плавно и завършва със задница, която напомня на S-клас Coupé. Тесни стопове, интегрирани бленди в задната броня, имитиращи ауспуси, както и оформена като дифузьор защита за дъното на автомобила.

Добавката Coupe към наименованието на SUV звучи странно. Автомобилната индустрия обаче е свикнала с подобни неща – след пускането на Mercedes CLS, BMW Серия 6 Gran Coupé и X6. Coupe всъщност означава плавно спускаща се линия на покрива и спортна ориентация, която GLC Coupe със сигурност притежава с диамантената си решетка, късите надвеси и големите въздухозаборници. Като Edition 1 шоуавтомобилът с екстериор AMG Line, 20-цолови джанти с различен размер гуми на предната и задната ос още по-засилва спортния ефект. Какви обаче са жертвите, които клиентите трябва да приемат заради динамичната линия? Какво се случва с предлаганото място на задната седалка и в багажника?

По-малко пространство за товари

Въпреки че купето е с 8 см по-дълго от GLC, това не означава автоматично повече място за пътниците. Първо, междуосието и при двете модификации е същото, и второ – височината е намалена с 4 см. Проблемът при багажника е по-високият товарен ръб. За хора с ръст 1,87 м това не представлява сериозно препятствие, но при по-ниски е малко предизвикателство. С обем от 491 до 1205 л скосеният GLC “губи” 59, респ. 395 л – поне съгласно изнесените от Mercedes данни. Така GLC Coupé разполага с няколко литра по-малко от конкурента си X4 (500 до 1400 литра). Красотата обаче изисква жертви – обаче въпреки тях има място за два сака за голф. Който се реши да избере купе, трябва да бъде готов да жертва малко от пространството в купето.

Малък трик с голяма полза

В GLC Coupé не се налага да се лишаваме от приятно високата позиция при качване. Поставяме задните си части върху задната седалка и вкарваме краката си. Хора с ръст над 1,80 м трябва да наклоняват глава, но това далеч не изисква акробатични умения. На задната седалка спокойно протягаме ръцете си пред коляното и над главата. Именно за нея линията тип Coupe не създава дискомфорт. За да постигнат това, хората от Mercedes прилагат добър трик – поставят по-ниско долната част на седалката. На втория ред става по-тясно едва когато там седнат трима души.

„Командната централа” пред шофьора и пътника до него е идентична с тази в GLC и ни е позната от С-клас. Новост са опционалните спортни седалки. В шоуавтомобила ние се настаняваме върху кожени „кресла” с два цвята, които осигуряват приличен комфорт. С удобния за хващане волан при всички Coupe-модели се контролира още по-директното управление – настроено по-агресивно, отколкото в стандартния GLC. В AUTO BILD усетихме още при първия ни досег с колата, когато само ни повозиха в нея, че тя се държи по-спортно. Можело, значи – SUV-купе съществувало и в реалния живот, а не само на теория. Но какво ли ще последва в бъдеще? Ние бихме се зарадвали на Mercedes GLC Cabrio.

Извод

Без значение дали ви харесва или не, SUV-купетата все повече и повече ще се срещат по улиците. След Х6, Х4, GLE Coupe и GLC Coupe „на старта” застава и Mazda CX-4. Да не забравяме, че от поточните линии винаги е слизало само това, което се харесва на клиентите и се продава добре. И тъй като познаваме статистиката добре, бихме се обзаложили, че GLC Coupe ще спечели много купувачи – когато официално стъпи на пазара през септември 2016 г. на цена около 90 000 лева.

Още по темата

Card image cap
Италианско комби от Корея

19
февр.
2016

Фин европейски дизайн и прилично качество: разгледахме отвътре новата Kia Optima Sportswagon. Премиерата на модела е в Женева.

Card image cap
Новият Civic oще по-агресивен

1
мар.
2016

Honda показва прототип на следващия Civic на изложението в Женева. Новият модел ще бъде по-широк и по-нисък, с агресивни дизайнерски линии и революционни двигатели с легендарната VTEC-техника

Card image cap
Ето как ще изглежда VW T-Roc

10
авг.
2017

Моделът ще запълва нишата между бъдещия Polo SUV (от 2018) и Tiguan

Card image cap
Звездите на IAA 2017: Subaru Impreza

15
авг.
2017

Вижте новата Impreza!

Card image cap
Звездите от автосалона в Лос Анджелис: Jeep Wrangler

18
ное.
2017

AUTO BILD ще ви покаже звездите на LA Auto Show (29-ти ноември - 10-ти декември).

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: