Mercedes GLC 400 e срещу Volvo XC60 Recharge T6: мощност, стил и щекер (ТЕСТ)

2009
2023

Шведите умеят да създават дизайн. Който прави елегантни кухненски столове, умее да опакова привлекателно и автомобили. Справка: Volvo. Ние сме абсолютно на едно мнение: всички актуални модели на марката изглеждат много добре. Освен това те имат коректни хибридни задвижвания, свежо-хладни обзавеждания и серийна сигурност. Добър пример за всичко това е шикозният Volvo XC60 във версия Recharge T6 с двойно задвижване и впечатляващите 350 к.с. системна мощност. Струващ минимум 140 590 лв. интелигентен модел на Volvo.

Лошата новина: шведският производител не е сам на пазара. От Mercedes са приготвили GLC клас. Представителният SUV от среден клас носи през новата моделна година хромирана украса, самоуверено е издал настрани своите калници, срещайки вятъра с елегантната си радиаторна решетка. За задвижването му отговаря притежаващ 381 системни конски сили Plug-in-хибрид. Цената му е минимум 131 100 лв. и той е сред най-изящните модели със зареждане от контакта. Все пак от Mercedes обещават електрически пробег от до 130 км при спазване на ограничението на скоростта по междуградски пътища.

Внушителни размери: основният монитор на GLC, а под него най-важните бутони. Много чувствителен плъзгач, страхотни седалки
Специалитет на GLC 400 e: възможно е зареждане с постоянен ток, 20 минути са достатъчни за 100% зареждане на батерията

Автомобилът позволява (макар и срещу доплащане от 1200 лв.) зареждане с до 60 кВт постоянен ток. Така само за 20 минути ще заредите батерията с капацитет от 31 кВтч. Докато Volvo XC60 се нуждае от цели пет часа за зареждане на батерията със значително по-малък капацитет (14,9 кВтч) при максимален електрически пробег от 78 км. Тук без съмнение Mercedes „спира тока” на Volvo. Сега към „конвенционалните” умения на двата модела. Тъй като при Plug-in-хибридите все още главна роля играе двигателят с вътрешно горене. И в двата автомобила работи турбобензинов агрегат с обем от 2 л и 4 цилиндъра.

Ясна работа: главата на лоста от кристал, изчистен и делови дисплей пред водача. При качване седалките малко смущават с ръбовете си
По-конвенционален вариант в XC: Volvo зарежда като Recharge само с 3,7 кВт променлив ток. Това означава време за зареждане от пет часа

Малко по-елегантно, по-добре ускоряващо и най-вече по-добре реагиращо го прави комбинацията с електромотор в GLC. Малко по-икономичен пък е агрегатът във Volvo. По време на нашия тест за разхода (тук бензиновият двигател трябва да работи при 60 процента от измереното разстояние) Volvo харчеше с 5,7 л А95Н – половин литър по-малко от Mercedes. Голям принос за това дава и по-ниското тегло на XC60 – той е по-лек от GLC със 170 кг. Все пак не забравяйте: и двата SUV-а са внушителни автомобили, като без водач, пътници и багаж надминават границата от 2 тона. Като цяло Volvo се усеща по-леко, щом на пътя се появят завои. Поне водачът може да дирижира автомобила с по-малко корекции и сила, а по-малкото странично накланяне прави автомобила по-активен.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин