Mercedes GLB на старо: формата му взривява нормите

0109
2023

ПЛАН B Е ИЗНЕНАДА. С представения в края на 2019 г. на IAA компактен SUV хората от Щутгарт взривиха своята маркетингова стратегия и оферираха практичен компактен SUV, който не предлага нито един друг премиум производител.

В гамата от модели внушителният GLB се нарежда между компактния GLA и модела от среден клас GLC. Макар и дългият 4,63 м GLB да използва същата платформа като А-клас, просторната му каросерия предлага достатъчно място за четиричленно семейство. И като кулминация предлага и трети ред седалки. Нашият тестови автомобил е от представителството на Mercedes-Benz в Хамбург Вандсбек. Първият му собственик е поръчал GLB 200 d през януари 2021 г. с двойно задвижване 4Matic, пакет AMG-Line и всякакви екстри като мултибиймLED фарове, седалки с кожена тапицерия и панорамен покрив. Така цената на автомобила се е вдигнала на 116 000 лв. След две години и изминати 89 616 км за употребявания Benz се искат 77 000 лв. Дали сравнително големият пробег на този син SUV му личи? Почти не. При шофиране няма тропане, на борда всичко е благородно и запазено като в GLC. Все пак има малко следи от удари с камъчета по предницата и леко ожулване на дъгата на задния ляв калник.

Кокпит в актуалния стил на Mercedes с MBUX. Стилен и лесен за управление
Страхотно усещане за пространство, добри седалки с вадеща се допълнителна повърхност за бедрата. Освен това типични за AMG-Line декорации
В зависимост от водача и пътната настилка могат да се избират различни профили

Кожените тапицерии са в добро състояние – единствено по шофьорската седалка има леко нагъване. След проверката не установихме никакви проблеми по дъното на автомобила и по окачването. Едва след няколко години ще може да бъде установено колко добра е защитата от корозия на GLB. За съжаление това, което направи впечатление отрано, бяха колебанията в качеството. В това отношение за съжаление звездата не свети толкова силно, а GLB демонстрира някои слабости. От различни фуги през неравности по предния капак до откачени спойлери на калниците – репертоарът от дефекти не е малък. Затова през първите две години на производството има сериозна критика от страна на клиентите заради недобра изработка, като oт Mercedes все пак се постараха да подобрят качеството на произвеждания в Мексико модел.

OБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES GLB 200 ВТОРА РЪКА

Как с GLB ще стигнете от точка A до точка B? Приятно комфортно. По отношение на техниката на задвижване тестваният от нас вариант 200d с двойно задвижване е добър избор. 2-литровият Common rail турбодизелов агрегат (OM 654) разполага със 150 к.с., отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d и се представи убедително с напълно достатъчни резерви на мощност и добра икономичност. Менюто на бордовия компютър на MBUX кокпита издава, че въпреки внушителните 19-цолови джанти предишният собственик е постигал среден разход само 5,9 л на 100 км.

Разположеният напречно отпред Common rail дизелов агрегат е икономичен и си партнира идеално със серийната 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя

За сигурността на борда серийно има сензор за установяване на умора у водача, асистент за запазване на пътната лента, асистент за аварийно спиране в града, както и сензори за светлинa и за дъжд. За съжаление другите асистенти се доплащат. А извън пътя? С двойно задвижване (базовото е предно) SUV-ът разполага дълго с достатъчно сцепление. За леки офроуд етапи от Mercedes са оборудвали модела дори с програма за офроуд. 18 градуса ъгъл на заход отпред и 18,3 градуса отзад, както и ъгъл на рампата от 13,9 градуса са прилични постижения. Добра новина за притежателите на каравани и коне: GLB 200 d 4Matic изпълнява обещанията на формата си. До два тона (без спирачки 750 кг) могат да бъдат теглени, но все пак внимавайте: прикаченият товар на другите моторизации е 1,6 т.

Монтираните 19-цолови алуминиеви джанти на AMG Line

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин