2021
ТОЙ НАИСТИНА СЕ ПОЯВИ КЪСНО – GLB. Цели 13 години бяха нужни на Mercedes, за да пусне в края на 2019 г. конкурент на имащия превъзходен успех Tiguan. А също както и VW швабите ни принуждават да направим компромис. Дизеловият агрегат се предлага с 4х4, а бензиновият – само с предно. Приемаме го – макар и неособено охотно – GLB ни е важен. Наподобяващата бейби G-клас форма с вертикалните стъкла осигурява освен добър обзор и много място в купето. Обичайно за SUV-овете ще седите приятно високо, а за просторната задница препоръчваме регулиращата се надлъжно опционална задна седалка, която е много практична. 1,3-литровият бензинов мотор, произвеждан съвместно с Renault, се предлага серийно с предно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Пъргавият 4-цилиндров мотор със 163 к.с. реагира мигновено на командите на педала на газта и ускорява бързо, но в немалкия GLB въздухът му свършва по-бързо в сравнение с дизела, правейки впечатление на малко нервен. Автоматичната трансмисия със 7 степени малко придърпва по време на старта и при маневриране, но иначе сменя бързо предавките по време на движение. Измерихме разход 8,6 литра в теста, докато дизеловият двигател харчеше 6,5 литра. 2-литровият мотор разполага със 150 к.с. и в комбинация с двойното задвижване не се затруднява с GLB 200 d – въпреки че той тежи с 232 кг повече от бензиновия. Дори напротив – той ускорява по-бързо и е по-култивиран. Тук серийната 8-степенна автоматична трансмисия работи бързо и прецизно.
Дизелов двигател с мощ и култивираност
Впечатляващият 2-литров дизелов мотор е мощен и работи спокойно. Пъргавият 1,3-литров бензинов агрегат ускорява добре, но не му стига въздух.
Победител: дизеловият
Макар и дизеловият мотор да оправдава парите си на по-късен етап – от пробег 27 225 километра годишно – ние го препоръчваме за този Benz. Комбинацията от дизел, автоматична трансмисия с два съединителя и двойно задвижване е подчертано хармонична за GLB.