2019
АКО РЕШАВАМЕ от гледна точка на усещането за интериора, то в сравнението ни един срещу друг се изправят дядото и внукът на Mercedes. Новият A-клас с високотехнологичната си система за управление на кокпита MBUX играе ролята на космически кораб, докато близкият роднина и вариант на SUV GLA – тази на каляската. Е, разбира се, нека не прекаляваме и нещата не са чак толкова зле. Ако търсите система за гласови команди и бърза и прецизна навигация, то няма да ги откриете в GLA. Компактният модел е пионерът на тази техника. Действително върхът при мултимедийните системи на новия A-клас е впечатляваща екстра. Огромните дисплеи са с много висока резолюция, а индикациите могат да се конфигурират по най-разнообразен начин. Все пак: уредите на GLA също могат да се конфигурират и предложенията на навигацията да се изобразяват на монитора. Достатъчно си поиграхме, нека потърсим функционалните предимства. В SUV-а намерихме следното: малко по-добър обзор, както и по-голяма вместимост на багажника – и това е. По всички останали показатели измерването бе в полза на компактния модел. Дори аргументът „да седиш нависоко“ е доста относителен при тази двойка. GLA предлага 55 см между седалката и нивото на пътя – прекалено малко усещане за истински SUV. Освен това A-клас е по-мощен, поддържа по-пъргаво газта във всички дисциплини, реагира по-бързо на командите на управлението и харчи дори с литър по-малко. Във версия 250 с двойно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DCT SUV-ът и компактният модел са с почти еднаква цена. GLA се предлага в комбинация с автоматични скорости само с 4х4 задвижване. При A-клас клиентът има право на избор: с предно задвижване A 250 струва с oколо 4000 лв. по-малко от по-високия си брат.
Победител: КОМПАКТНИЯТ
Извод
GLA е малко по-функционален, но пък категорично по-старият модел. Затова по-бързо и по-модерно ще се движите с A 250.