2022
Леле, тези хора не се плашат от кризи. Докато всички трябва да затягат коланите, в Mercedes изобщо не демонстрират стремеж към пестене. Дължина 5,13 метра, тегло 2,8 тона и мощност 544 к.с. Да, новият EQS SUV определено не се стреми да бъде сдържан – в нито едно отношение. След първия тест обаче установихме, че електрическият „динозавър“ е доста симпатичен – и несъмнено ще „дръпне“ много от клиентите на Tesla.
Като събрат на лимузината, новият модел следва дизайнерския език на Mercedes EQ: с голяма затворена „радиаторна“ решетка, А-колони, изнесени много напред, огромно междуосие от 3,21 метра и фино изваяни форми, подчинени на перфектната аеродинамика.
Естествено, SUV-ът не може да се конкурира със седана, който е световен шампион с коефициент на аеродинамично съпротивление 0,20, но все пак стойност cW = 0,26 e сериозно постижение. За сравнение: през 1989 г. Opel Calibra се прочу като серийния модел с най-добра аеродинамика в света със същата стойност – но забележете: Calibra беше спортно купе, а не огромен SUV!














В EQS SUV има мнооооого място
Т.нар.„ Purpose Design“ отваря щедро пространство в купето. Разточителното място и отпред, и отзад прави EQS SUV перфектния спътник за пътуване през семейната ваканция. Освен това при нужда от шесто и седмо място можете да изкарате две допълнителни пълноценни седалки от пода на багажника.
Иначе багажникът също няма нищо общо с този на тесничката електрическа лимузина. В зависимост от позицията на задната седалка в петместната версия, той предлага от 645 до 2100 литра. При наличие на седем места все още остават 565 до 2020 л, едва ако превозвате пътници най-отзад ще трябва да се замислите за ремарке, тъй като ще разчитате само на 195 л.

И като стана дума за теглене: модификацията SUV EQS 450 със задно задвижване има право да дърпа едва 750 килограма – което е направо смешно за машина с подобни размери! Версиите със задвижване на четирите колела позволяват по-приемливите 1,8 тона прикачен товар – все пак става въпрос за електромобил. Ако искате да теглите тежка лодка или ремарке с коне, няма как да се разделите с ДВГ – какъвто предлагат G-клас и GLS с прикачен товар до 3,5 тона.
Ускорението е извънземно
Но това не трябва да ви кара да си мислите, че моделът прави впечатление на немощен. Дори модификацията 450 разполага с 360 к.с., благодарение на които 2,7 тона се изстрелват от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди. За 4,6 секунди се справя 580, който тежи със 100 килограма повече – почти подигравка със законите на физиката!

Лесно ще свикнете и с другите удобства. Огромният Hyperscreen, който е дълъг 1,41 метра и побира двата странични 12,3-инчови екрана и 17,7-инчовия централен монитор, е създаден по логиката на управление Zero Layer, според която всички важни функции са достъпни само с едно натискане на бутон.
Дисплеят на пътникa вече показва и движещи се изображения. Но ако водачът се зазяпва твърде често към него, системата автоматично спира възпроизвеждането – камерата вижда всичко!
Идеална екстра се оказват завиващите задни колела, благодарение на които EQS се паркира много по-лесно. С тях диаметърът на завой пада от 11,9 на 11 метра.
Продължете на следващата страница