Mercedes EQS: кошмарът на Tesla oт Щутгарт

2106
2021

Сигурно се питате откъде ни е хрумнало да обявим още в началото новия Mercedes EQS за суперзвезда? Моля, запазете спокойствие и ни оставете да обясним.

Типична за суперзвезда определено е появата на EQS. С дължина от 5,22 метра новият електрически Mercedes е с 4 см по-дълъг от нормалния S-клас. А по отношение на дизайна от Mercedes дори са измислили нещо ново: дълго междуосие, почти без ръбове, пътническа клетка, която се простира като едно цяло от ос до ос. Предните и задните надвеси? Къси са. Необичайна форма. Дори изискваща време за свикване, но все пак суперзвездите се открояват от масата. При това са бляскави. Затова дръжките на вратите се вадят и прибират електрически, а при натискане на бутон вратите дори се отварят сами. Само не се заблуждавайте. Характерът е решаващ. Тоест за нас това значи: качваме се! Отвътре широкият 1,41 метра хиперекран обединява три монитора – доста впечатляващо нещо. Затова пък воланът е изненадващо конвенционален. Тук EQS не си позволява волности. Седалките – съобразно луксозния клас са много удобни, същото се отнася и за спортните на нашия фотомодел.

Навсякъде монитори, дори и за пътника до водача по желание се предлага дисплей

Единствено пространството за главите можеше да бъде още по-добро. С ръст от 1,95 метра няма почти никакво място за главата – както на предната, така и на задната седалка. Дължи се на модулите на батерията в пода на автомобила. Също необичайно: водачът и пътникът до него седят в отделни тунели, тъй като централната конзола е свободна, но все пак висока – типично за спортен автомобил. Разглеждаме го като силна страна на характера – все пак според Mercedes EQS е автомобил за шофиране. Което ни отвежда до същността на суперзвездата – таланта. Под гладката каросерия и хиперекрана определено се крие такъв. Тъй като с новата си платформа за модели с електрическо задвижване EQS е първият чист електромобил на хората от Щутгарт.

Серийно въздушно окачване за благороден комфорт. Електромоторът (в средата) работи почти безшумно

Монтираните в пода на автомобила батерии се предлагат в две изпълнения (90 кВтч и 107,8 кВтч), а задвижванията са с различна мощност – от 245 кВтч (333 к.с.) и 385 кВтч (524 к.с.). В най-добрия случай токът стига за изминаването на пробег от 770 километра по WLTP, поне във версия за дълъг пробег – със задно задвижване и голяма батерия. Разполагащият с 385 кВт EQS 580 притежава по един електромотор на предната и на задната ос. AUTO BILD вече получи правото да шофира закратко прототип на тази топверсия. Впечатленията ни: EQS се управлява копринено меко, задните колела също завиват и позволяват на тежащия 2,5 тона електромобил придвижване в завоите, а тягата с до 855 Нм е впечатляваща и постоянно уверена. Специално композираните за EQS мелодии пък се открояват на фона на деловия звук на електромобила.

Гигантски: широкият 1,41 метра хипермонитор доминира в кокпита


Това ни настройва положително за пазарния старт през август 2021 г. Но все пак е необходимо внимание! Тъй като суперзвездите искат големи хонорари за присъствие. В случая с EQS от Mercedes все още мълчат за точната сума, но ние смятаме, че базовата цена ще стартира от около 200 000 лв. Гарантирано по-скъп ще бъде EQS във версия AMG или Maybach – и двете вече са обявени от Mercedes. А за суперзвездите е важното да се говори.

На заоблената задница блести светлинна ивица, чиято графика наподобява изображение на проводници в електромобила

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател по един електромотор на всяка ос капацитет на батерията 107,8 кВтч (нето) Мощност 385 кВт (524 к.с.) Макс. въртящ момент 855 Нм задвижване двойно /1-степенна трансмисия Д/Ш/В 5216/1926/1512 мм Тегло 2585 кг обем на багажника 610–1770 л 0–100 км/ч 4,3 сек Макс. скорост 210 км/ч Разход (WLTP) от 17,4 кВтч/100 км Пробег (WLTP) до 770 км Цена няма информация

Луксозна обстановка, но за високите пасажери е малко тясно над главите

ИЗВОД

Многообещаваща техника, лукс и уникална визия, с EQS при Daimler започва нова ера. Любопитен съм как ще се представи EQS в директния дуел с S-клас.

В най-добрия случай EQS зарежда 200 кВт – за 300 километра по WLTP, за 15 минути

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв