2021
Сигурно се питате откъде ни е хрумнало да обявим още в началото новия Mercedes EQS за суперзвезда? Моля, запазете спокойствие и ни оставете да обясним.
Типична за суперзвезда определено е появата на EQS. С дължина от 5,22 метра новият електрически Mercedes е с 4 см по-дълъг от нормалния S-клас. А по отношение на дизайна от Mercedes дори са измислили нещо ново: дълго междуосие, почти без ръбове, пътническа клетка, която се простира като едно цяло от ос до ос. Предните и задните надвеси? Къси са. Необичайна форма. Дори изискваща време за свикване, но все пак суперзвездите се открояват от масата. При това са бляскави. Затова дръжките на вратите се вадят и прибират електрически, а при натискане на бутон вратите дори се отварят сами. Само не се заблуждавайте. Характерът е решаващ. Тоест за нас това значи: качваме се! Отвътре широкият 1,41 метра хиперекран обединява три монитора – доста впечатляващо нещо. Затова пък воланът е изненадващо конвенционален. Тук EQS не си позволява волности. Седалките – съобразно луксозния клас са много удобни, същото се отнася и за спортните на нашия фотомодел.
Единствено пространството за главите можеше да бъде още по-добро. С ръст от 1,95 метра няма почти никакво място за главата – както на предната, така и на задната седалка. Дължи се на модулите на батерията в пода на автомобила. Също необичайно: водачът и пътникът до него седят в отделни тунели, тъй като централната конзола е свободна, но все пак висока – типично за спортен автомобил. Разглеждаме го като силна страна на характера – все пак според Mercedes EQS е автомобил за шофиране. Което ни отвежда до същността на суперзвездата – таланта. Под гладката каросерия и хиперекрана определено се крие такъв. Тъй като с новата си платформа за модели с електрическо задвижване EQS е първият чист електромобил на хората от Щутгарт.
Монтираните в пода на автомобила батерии се предлагат в две изпълнения (90 кВтч и 107,8 кВтч), а задвижванията са с различна мощност – от 245 кВтч (333 к.с.) и 385 кВтч (524 к.с.). В най-добрия случай токът стига за изминаването на пробег от 770 километра по WLTP, поне във версия за дълъг пробег – със задно задвижване и голяма батерия. Разполагащият с 385 кВт EQS 580 притежава по един електромотор на предната и на задната ос. AUTO BILD вече получи правото да шофира закратко прототип на тази топверсия. Впечатленията ни: EQS се управлява копринено меко, задните колела също завиват и позволяват на тежащия 2,5 тона електромобил придвижване в завоите, а тягата с до 855 Нм е впечатляваща и постоянно уверена. Специално композираните за EQS мелодии пък се открояват на фона на деловия звук на електромобила.
Това ни настройва положително за пазарния старт през август 2021 г. Но все пак е необходимо внимание! Тъй като суперзвездите искат големи хонорари за присъствие. В случая с EQS от Mercedes все още мълчат за точната сума, но ние смятаме, че базовата цена ще стартира от около 200 000 лв. Гарантирано по-скъп ще бъде EQS във версия AMG или Maybach – и двете вече са обявени от Mercedes. А за суперзвездите е важното да се говори.
TEХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател по един електромотор на всяка ос капацитет на батерията 107,8 кВтч (нето) Мощност 385 кВт (524 к.с.) Макс. въртящ момент 855 Нм задвижване двойно /1-степенна трансмисия Д/Ш/В 5216/1926/1512 мм Тегло 2585 кг обем на багажника 610–1770 л 0–100 км/ч 4,3 сек Макс. скорост 210 км/ч Разход (WLTP) от 17,4 кВтч/100 км Пробег (WLTP) до 770 км Цена няма информация
ИЗВОД
Многообещаваща техника, лукс и уникална визия, с EQS при Daimler започва нова ера. Любопитен съм как ще се представи EQS в директния дуел с S-клас.