Mercedes EQE SUV: по-практичният EQE (ТЕСТ)

0408
2023

Електрическите suv-ове на Mercedes са с еднаква форма и се отличават само по различните размери (изключение прави по-кашонообразният EQB). Новият EQE SUV (заводско обозначение: X294) е SUV версията на седана EQE и e по-малкият брат на вече представения EQS SUV. С батерия с капацитет от 90 кВтч човек би могъл да го определи като електрически опонент на SUV-а с двигател с вътрешно горене GLE, макар и това сравнение да не е съвсем правилно: електромобилът е с 6 см по-къс от GLE и с 9 см по-нисък.

Под тази сдържана форма се крие „чудовище” по отношение на максималния въртящ момент

Максималната вместимост на багажника е 1625 л; GLE предлага над 2000 л. С дължина от 4,86 м и широчина от 1,94 м електромобилът е горе-долу с размерите на третото поколение на произвеждания до 2018 г. ML – представителен автомобил, но не и дълъг 5,13 м като по-големия брат EQS. Само той се предлага с три реда седалки, както и с капацитет на батерията от 108 кВтч.
Mercedes продължава да залага на конвенционалната 400-волтова бордова мрежа, като SUV-ът винаги зарежда със 170 кВт – хората от Щутгарт обещават, че при предварително загрята батерия това ниво ще се поддържа и през зимата в студено време; необходимо е само да бъде програмиран маршрут. Ние се возихме в разполагащия с 408 к.с. EQE 500 4Matic, чието серийно двойно задвижване предава на пътя без загуби максималния въртящ момент от 858 Нм.

Затворена предница (Black Panel) и коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,25, междуосието е 3,03 м

Повозиха ни и на AMG EQE 53 с пакет Dynamic-Plus – с 687 к.с. и 1000 Нм. Тежащото 2,6 т „чудовище” ускорява като спортен мотоциклет от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек и разполага със система Launch Control с името Race Start – за пътника до водача това се усеща изключително реално, въпреки системата за стабилизиране на страничното накланяне. Прави впечатление, че EQE SUV отговаря на обещанието на марката по отношение на благородния характер още в предсерийно състояние.

Хората от Щутгарт правят живота на водачите на електромобили колкото се може по-приятен. Маршрутите се планират със спирания за зареждане, а само с един допир навигационната система показва мястото на зареждане, свободните зарядни станции и тяхната мощност. А задните завиващи колела (серийни при AMG версиите) намаляват диаметъра на завой на 10,5 м. С опционалното въздушно окачване SUV-ът предлага клиренс до 194 мм – абсолютно годен за лоши пътища, но все пак за заклетите фенове на офроуда това едва ли би било достатъчно. Произвеждан в Тъскалуза (Алабама), както и GLE, моделът ще бъде при клиентите през второто тримесечие на годината на цени от около 189 300 лв.

Три дисплея, приютени от хипермонитор с широчина 1,41 м (17 136 лв.)

Вече можете да поръчате AMG 43 с 476 к.с. от около 250 000 лв. Термопомпата е серийна. Някои цени на екстри? Акустичният комфортен пакет струва около 2100 лв., климатизираните седалки – 1800 лв., пакетът, включващ Head-up дисплей, кожа, акустичен пакет и климатизирани седалки е с цена от 12 200 лв., а само Head-up струва 2594 лв., Hyperscreen е с цена от 17 136 лв., керамичните спирачни дискове за AMG са 9996 лв. – и всички цени са премиум. Въпреки това EQE SUV ще намери своя път до купувачите, тъй като в сравнение със SUV-а седанът EQE предлага само по-добра вместимост на багажното отделение – 430 л.

s Забавен детайл: малък капак в предния калник за доливане на течност за чистачките. Спестява отварянето на предния капак

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин