Mercedes EQE 53 срещу BMW i5 M60: кой е по-добрият „електричар“? (ВИДЕО)

1009
2024

Подготвили сме нов сравнителен тест с новото BMW i5 M60 с 610 к.с. и 820 Нм, което се изправят срещу EQE 53 AMG с 1000 Нм и 687 к.с. Да видим кой накрая ще си подаде носа по-напред.

Застанал съм пред отворения капак на i5 M60, ще започнем с него, защото той един вид се оказва в ролята на предизвикващ този дуел. Това, което прави впечатление е, че все пак капакът може да се отвори, което при EQE няма как да стане. Дори може да погледнем в двигателния отсек. Това, което виждаме, дори малко напомня класически ДВГ. Следствие на факта, че i5 и Серия 5 в крайна сметка стъпват на една и също платформа. С други думи при Серия 5, независимо дали монтирате в нея ДВГ или пък електродвигател, и двата вариaнта са възможни. Тук отпред имаме електромотор с 261 к.с. Отзад пък има електродвигател с 360 к.с. Общо се получава системна мощност от 610 коня.

Имаме също тези малки метални свързващи елементи, издържани не особено елегантно в бронз, но в крайна сметка те не се виждат, защото по принцип са покрити, а ние за вас отстранихме предварително кората, така че да има какво да видите. При предницата виждаме, че бъбреците също са класически издържани в стила на Серия 5, в този конкретен случай дори с подсветка, а в тях е скрита и малко техника. Имаме камера за 360-градусовата система, радарен и паркинг сензор. В тази черна решетка всички те определено не се забелязват особено. Въпреки това трябва да отбележим, че за М-ка това все пак е доста скромна визия. А тази буквичка тук ни обръща внимание, че става дума за спортен i5. Същото лого откриваме и тук долу, това са спортните М-спирачки, при i5 M60 тези спирачни апарати са винаги серийни. 4-бутални отпред, 2-бутални отзад.

И нещо, на което също трябва да обърнем внимание, тестовите автомобили са обути със зимни гуми. Ще рече, тук имаме 19-цолови, с размер 245 навсякъде. При измерване на стойностите на спиране и ускорение колите обаче бяха с 20-цолови гуми, съответно размерите бяха отзад 275, а отпред 245, ще рече имахме различни размери. Ако продължим нататък, ще видим нещо, което не е серийно, става въпрос за тези карбонови капачки на страничните огледала. От BMW казват, че искат за това 1800 евро, заедно с лип-спойлера върху задницата. За сметка на това, те пък са ръчна изработка и би трябвало да бъдат нещо много специално. И ако продължим още малко по-назад, ще разберем за какво иде реч при този i5. А именно това продължава да си бъде класическа лимузина. Тук типичната извивка на Хофмайстeр, малко лого на Серия 5, много стилно направено, а голямото задно стъкло се грижи за това, след малко ще видите разликата с Mercedes, да имаме малко повече светлина на втория ред, отколкото ако линията на покрива започне да пада доста по плавно. При EQE, преди малко го загатнах, предният капак няма как да се отвори. Единственото, което може да се отвори, е тази клапа тук. От нея се налива водата за чистачките, с което приключва достъпът ни до вътрешността на електромобила с трилъчевата звезда. Но там, където все още откриваме доза традиция, това е предната решетка, виждате тези вертикални линии, които са препратка към стила на Panamericana, познат ни от AMG моделите с ДВГ.

Интересен детайл е също звездата, всъщност това е сензорен радар, който през зимата дори се подгрява. Така че няма опасност да замръзне. Малко по-долу имаме камера, отпред е паркинг сензора, така че тук нещата са доста сходни с i5. Но като цяло визията с предните светлини не е така консервативна, малко по-отворена, в зависимост от това кой какво харесва, така че си е въпрос на вкус. Това, което е извън съмнение е, че тук имаме така нареченият Digital Light, серийни матрични светлини с много висока резолюция, със специални функции, като например при пътни строежи, системата указва, колко широка е колата, така че да не се доближите прекалено до ограниченията, също така може да прожектира много симпатична анимация за поздрав, от едната страна изписва Mercedes, а от другата AMG. Това си е, още повече ако го виждаш за първи път, доста впечатляващо. И така, да минем отново малко по-назад, където виждаме, че EQE има 21-цолови джанти, като гумите са видимо по-широки. Тук естествено също имаме зимни гуми, но така или иначе отпред са с размер 265, от зад са монтирани дори с размер 295. Ще рече, че тук имаме 2 см по-широки гуми, в сравнение с BMW i5. А това, което също така виждаме, леко да се подава зад спиците на джантата, това е опционалната карбоново-керамична спирачка.

НАСЛАДЕТЕ СЕ НА ЦЕЛИЯ ТЕСТ В НАШЕТО ВИДЕО!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин