EQA, EQB, EQC, EQS – а сега и EQE. Mercedes запълва последната празнина в своята гама електричесеки SUV-ове. EQE SUV използва същата платформа за електромобили като EQS и EQE във версии седан и SUV. Неговият „батко“ EQS SUV беше пуснат на пазара съвсем скоро.
С дължина 4,86 метра, ширина 1,94 метра и височина 1,69 метра новият модел е по-малък от EQS SUV (5,13 метра дължина, 1,96 ширина, 1,72 височина), междуосието му е 3,03 метра – това е с девет сантиметра по-малко, отколкото при седана EQE (EQS SUV – 3,21 метра).
Но без съмнение EQE SUV изглежда впечатляващо. Дизайнът остава верен на семейната традиция, всичко е обло и загладено, опростено и хармонично – без да се натрапва. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е само 0,25. И подобно на големия си брат EQS, EQE е дори по-голям във версия SUV, отколкото изглежда на пръв поглед – а това е ценно постижение на дизайнерския екип.
Елегантно обзавеждане и много място
Оборудването на борда е познато от EQS и EQE, с атрактивните вентилационни дюзи, свободно стоящата централна конзола и т.нар. Hyperscreen с ширина 1,41 метра с трите дисплея (опция).

Таблото подлежи на свободна конфигурация – и без значение кой вариант изберете, то винаги ще изглежда добре. С големия тъчскрийн в центъра се работи лесно и можете да разчитате на широкообхватни, но добре структурирани менюта, а гласовият контрол MBUX реагира бързо.
Мястото за пътниците е щедро, отзад също е изключително просторно – колко точно са разликите в размерите спрямо SUV EQS ще измерим по-късно. Във всички случаи можете да бъдете сигурни, че ще се разполагате много удобно на мултиконтурните седалки отпред (опция), както и на задната седалка. Багажникът е с обем от 520 до 1675 литра (за сравнение – при EQS SUV с пет места е от 645 до 2100 литра).
Три нива на мощност – от 292 до 476 к.с
EQE SUV се предлага в три нива на мощност и винаги с 4х4-задвижване: като EQE 350 с 292 к.с.. като EQE 500 с 408 к.с. и като AMG EQE 43 с 476 „коня“. Батерията винаги е с капацитет ок. 90 кВтч. Стандартното зарядно устройство е на променлив ток и с мощност 11 кВт, ако искате да зареждате с 22 кВт ще трябва да поръчате опционално устройство, а с максимум 170 кВт ще можете да зареждате на бързи станции с постоянен ток.

На първия тест пробвахме EQE 500. С 408 к.с. той ускорява пъргаво, категорично – а при желание може и да се „изстерлва“. Както е типично за мощните електромобили, това се случва почти неусетно, спокойно и винаги забележително тихо. Mercedes обещава 4,9 секунди за спринта 0-100 км/ч.
Електрическата задвижваща система работи перфектно
Мощността може да се дозира фино с педала на газта, а рекуперацията се регулира на три степени с лостчетата на волана, което е практично при шофиране в града например. В препоръчителния автоматичен режим автомобилът реагира плавно и пъргаво, като функционира в комбинация с навигационната система и радар, системата One-Pedal-Drive действа перфектно и с нея можете да спрете до състояние на пълен покой. Ако трябва да обобщим – електрическата задвижваща система прави впечатление на изключително зряла.
2,6-тонният EQE е бърз шосеен лайнер
Тестовият автомобил разполагаше с въздушно окачване и завиващи задни колела – и двете функции са опционални. Въздушното окачване реагира деликатно и чувствително – без изобщо да създава усещане за прекалена мекота. А 22-цоловите джанти не допринасят особено много за комфортната возия.

Завиващите задни колела изискват малко време за свикване – за стандартите на Mercedes системата реагира необичайно бързо – но след като свикнете с нея, ще се учудите колко маневрен е 2,6-тонния SUV. EQE със сигурност не e спортист, той е бърз, но ще ви допадне най-много, ако искате да се движите плавно и спокойно.
Солидна цена
Базовата версия на EQE 350 4MATIC излиза минимум 189 300 лева, а тестваната от нас EQE 500 4MATIC – най-малко 202 200 без допълнителни екстри.
Извод
По отношение на техниката Mercedes EQE е изключителен. Като SUV, той разполага с много място, изискано обзавеждане, предлага висока доза комфорт и е наистина пъргав. С него няма как придвижването на ток да не ни допадне. Проблемът е, че тежи доста – не само на кантара, но и на банковата сметка.
