2023
От поколения насам E-клас е средният клас на Mercedes с предшествениците си 124, 123 и „щрих ахт“. Тъй като днес се търсят все по-малко 6-цилиндрови седани, отколкото електрически SUV-ове, бе крайно време да се появи EQE SUV. На външен вид следва езика на формите на EQ. Затворената решетка Black Panel, дългото 3,03 метра междуосие (с 9 см) и нежните преливащи линии.
Всичко изглежда подчинено на перфектното оползотворяване на пространството и на идеалната аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление на EQЕ SUV е 0,26 – забележителна стойност за SUV. Във вътрешното пространство моделът се възползва от спестяващата място електрическа платформа. Отпред е обичайно широко, като отзад също можете да се разпростирате във всички посоки. Това е сериозен аргумент при спора срещу по-тесния седан.
Най-голямото предимство обаче е най-отзад. Багажникът побира между 520 и 1675 литра. По отношение на прикачения товар: вариантът със задно задвижване предлага до 750 килограма, а 4Matic версиите все пак могат да натоварят на ремаркето до 1800 килограма. За задвижването се грижат познатите ни от седана 350 и 350 4Matic с по 292 к.с., както и 500 4Matic с 408 к.с. Над тях са AMG версиите: „малката“ 43 4Matic с 476 к.с. и 53 4Matic+ с 626 к.с. и 950 Нм. Ако и това не ви е достатъчно, можете да поръчате пакета AMG-Performance, като ще получите 687 к.с. и 1000 Нм. Така „звярът“ ще спринтира за 3,5 секунди до темпо 100 и ще вдига 240 км/ч. С 20 км/ч повече от останалите версии.
Друга тема е колко ще ви остане в такъв случай от посочения като 500 километра пробег. Все пак батерията с капацитет от 90,6 кВтч може да бъде зареждана с до 170 кВт. Иначе опционално се предлагат технически екстри за всички версии. 1,41-метровият хиперекран, включващ два 12,3-инчови монитора и 17,7-инчов централен дисплей. Всички важни функции са достъпни с натискане – край на досадното ровене в менюта. На дисплея пред пътника до водача вървят филми.
Важно за сигурността: ако водачът хвърли поглед към екрана, филмът спира. Камерата вижда всичко. Много радост доставя системата за задни завиващи колела. Те завиват в зависимост от скоростта обратно на посоката на завиване на предните колела. Така големият автомобил притежава значително по-малък диаметър на завой – вместо 11,9 само 10,5 метра. А при висока скорост на движение се увеличава стабилността на пътя. Относно цените на новия EQE SUV Mercedes все още не дава информация. Само толкова: няма да е по-евтин от седана, а във варианта 350 той стартира в Германия от 140 000 лв. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите през май следващата година.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател два електромотора Системна мощност 300 кВт (408 к.с.) Макс. въртящ момент 858 Нм Акумулатор капацитет ca. 90,6 кВтч Задвижване двойно Д/Ш/В 4863/1940/1686 мм Междуосие 3030 мм Багажник 520–1675 л Мощност на зареждане до 170 кВт (DC) Прикачен товар 1800 кг Разход от 19,0 кВтч Пробег до 547 км Цена н. д.
ИЗВОД
Като SUV EQE е истински всестранен талант и е съвсем пригоден за семействата. Във всекидневието блести с голям пробег, превъзходен комфорт и достатъчно място. Жалко, че многото иновации се доплащат и така цената се вдига доста.