2023
Освежаване след по-малко от две години на пазара? Това се случва с Mercedes EQB, електрическата версия на GLB. Причината за обновяването в толкова ранен етап на жизнения цикъл на модела е, че през последните няколко месеца компанията с централа в Щутгарт обнови целия компактен клас и сега е ред на електрическите модели EQA и EQB. При тях няма революционни иновации –фейслифтът се фокусира върху освежена визия, по-висока ефективност и по-богато оборудване.
Дизайн: още повече звезди
Mercedes EQB за моделна година 2024 може да бъде разпознат преди всичко по новата предна част. Замяната на радиаторната решетка на черния панел на EQ е украсена с много малки звезди на Mercedes (наречени Star Pattern). В „Electric-Art“ и „AMG-Line“ те са направени от сребро, което е доста забележимо. Новият преден панел Black Panel, типичен за моделите от семейство EQ, вече гарниран с огромен брой малки звезди на Mercedes (по формулата на т.нар. Star Pattern). При версиите Electric Art и AMG Line звездите са сребристи и изглеждат много атрактивно. Ако не искате да се набивате много на очи, по-добре поръчайте базовото оборудване Progressive с черни звезди.

Налични са и четири нови модела джанти с размер от 18 до 20 цола, както и два нови екстериорни цвята (син и сребрист). Финален акцент на фейслифта е новата светлинна графика отзад.
Интериор: вече без тракпад
В интериора промените са повече. Най-важната новост – и EQB ще получи и волана от новото поколение с два двойни лъча и тъчуправление. Като стана дума за управление – тъчпадът в централната конзола е спестен при EQB – жалко, защото беше много удобен.
Централният 10,25-инчов дисплей на информационно-развлекателната система вече е стандартен (преди размерът му без доплащане беше 7 инча). Но ако искате да се наслаждавате на елегантаната Sleek-визия зад предното стъкло, ще трябва да поръчате опционалното дигитално табло. Вече сериeн и USB-пакетът.
Освен това EQВ разполага и с функцията за максимизиране на пробега, която изключва различни консуматори с едно кликване и по този начин броя на километрите, които ще можете да изминете, преди да се наложи да свържете Benz-a към зарядна станция.

Нищо не се е променило с фейслифта по отношение на приятно високата позиция на седене и усещането за щедро пространство. Естествено, дългият 4,68 метра EQB ще може да бъде поръчван в практичен седемместен вариант.
За първи път с теглич
Най-съществената новост в гамата е, че за първи път EQB ще може да бъде поръчан с теглич – но само в 5-местната модификация. По данни на Mercedes максималният прикачен товар е 1400 килограма за EQB 250+ и 1700 килограма – във версиите 4Matic.
С фейслифта Mercedes въвежда и услугата „Plug&Charge” за базовите електрически модели. При нея вече не е необходима карта за зареждане. В съответните зарядни станции на Ionity и Aral автомобилът и станцията за зареждане комуникират посредством кабела, а таксуването се извършва удобно чрез личен акаунт в Mercedes me.
Моторизации: EQB 250 отпада
Изборът на модификации вече е по-малък, тъй като EQB 250 отпада. Базовата версия вече е EQB 250+, която разполага с капацитет на батерията 70,5 кВтч, докато при другите версии тя е 66,5-киловатчасова.
Мощността остава същата – 140 кВт (190 к.с.), пробегът трябва леко да се увеличи благодарение на леки оптимизации – досега 506 километра. Мощността на зареждане остава непроменена – 11 кВт (AC) или 100 кВт (DC).
Mercedes все още не разкрива цените, но ние очакваме те да се вдигнат с по 10 000 лева, както при фейслифта на GLA и GLB. Фейслифтът на EQA и EQB ще може да бъде поръчван от есента на 2023 г., а първите автомобили трябва да бъдат доставени на клиентите в началото на 2024 г.