2021
ЛЕПЕНКИТЕ „BABY ON BORD“ вече не са на мода – също, както и превозните средства, на които бяха залепени – вановете. Повечето хора намират SUV-овете за по-атрактивни. Затова и в днешно време децата се возят на по-високата задна седалка на тези модели. Например като в GLB. Или пък в електрическия му вариант EQB – стига семейният бюджет да може да отдели поне 100 000 лв. Преди компактният SUV да бъде при клиентите в края на годината, ние ще хвърлим един поглед във вътрешното му пространство. Ръбестата му каросерия не може, а и не иска да скрие родствената си връзка с GLB. Съответно малки са и разликите по отношение на размерите. При непроменена широчина от 1834 милиметра EQB (4684 мм) е с 50 милиметра по-дълъг и с 8 милиметра по-висок (1667 мм). Като електромобил го обозначава най-вече затворената радиаторна решетка. Също както и при по-малкия брат EQA електрическата техника е разположена в пода на автомобила. Така вместимостта на багажника намалява от 570 до 1805 литра в GLB на 495 до 1710 литра в EQB. Освен това минимално редуцирано е и разстоянието между пода на автомобила и задните седалки.
Така пасажерите не седят особено удобно с леко повдигнатите си крака. Жалко, тъй като иначе на задната седалка, която също така се регулира по дължина, изобщо не липсва място. Опционално се предлага дори трети ред седалки. Той е напълно подходящ за деца (с ръст до 1,65 м), но не особено и за възрастни. При седемместната версия багажникът побира само от 465 до 1620 литра. Батериите са с капацитет от 66,5 кВтч., а пробегът по WLTP е 419 километра. Базовият модел – също, както и при EQA – е с мощност 140 кВт. (190 к.с.), планирани са и по-мощни версии с 200 кВт. (272 к.с.), както и вариант с по-голям пробег и по-голям капацитет на батерията. Във вътрешното пространство цари познатото ни усещане MBUX. Дигитални уреди и широк монитор в средата – това ни е познато, като тук получаваме допълнителна информация за пробега, състоянието на батерията и притока на енергия. Навигационната система също е настроена за показване на оптимални маршрути, съобразявайки се с най-кратките времена за зареждане на батерията. Как обаче реагира на любимия въпрос на децата „Пристигнахме ли вече?“, засега не ни е известно.
ИЗВОД
Е, добре, признаваме, че EQB не е оригинален. А си е просто GLB с монтирани електромотор и батерии. Както и конвенционалния си брат EQB е подчертано практичен. А това също е от значение.