Mercedes EQA: GLA на ток

1603
2021

На изложението IAA 2017 Mercedes показа студията Concept EQA. Електрически A-клас с три врати и спортни контури. Сега през януари 2021 г. EQA се завръща. Все още компактен и електрически, но с висока позиция на седене. Или по-точно – като електрически вариант на GLA. Междуосието (2,73 м) и широчината (1,83 м) са идентични, дължината и височината малко се различават. На външен вид SUV-ът прилича на мини-EQC: решетката е затворена, а от единия LED фар до другия преминава светлинна ивица. Отзад светлините също са свързани с тясна светлинна ивица.

Във вътрешното пространство също няма изненади. Типичният компактен Mercedes с познатия ни волан, задължителния панорамен екран и MBUX в средата. Специфични за EQA са индикациите EQA за инфотейнмънт системата и липсващият оборотомер на комбинирания анимиран уред. На негово място има уред за измерване на мощността, който ни информира каква мощност се използва в момента от задвижването. Позицията на седене е също толкова удобна, колкото и в GLA. Заради разположените в пода на автомобила батерии няма недостатъци за пасажерите – за разлика от багажника. В EQA ще поберете 340 литра, докато в GLA вместимостта е със 100 л повече.

Задвижване: асинхронен електромотор на предната ос и 1-степенна трансмисия

Капацитетът на литиево-йонната батерия е 66,5 кВтч, в EQA 250 тя осигурява енергия за разполагащ със 190 к.с. електромотор на предната ос. Пробегът е 426 километра по WLTP. От Mercedes обявиха и пускането на разполагащ с над 270 к.с. топмодел с пробег от 500 километра. EQA може да бъде зареждан или с до 11 кВт променлив ток, или с до 100 кВт прав ток. Срещу страха от недостатъчния пробег помага интелигентен софтуер: „Eco Assistent“ рекуперира енергия в зависимост от ситуацията, като използва за целта данни от навигацията и системата за разпознаване на пътни знаци и дава предложения на водача. По време на движение системата изчислява къде е най-разумно да спрете за зареждане. Остава въпросът за цената: EQA 250 стартира в Германия от 94 000 лв.

Колелата (18 инча, серийно) са аеродинамично оптимизирани

Mercedes EQA

Двигател асинхронен електромотор • Номинална мощност 140 кВт (190 к.с.) • Номиналeн въртящ момент 375 Нм • Задвижване предно/едностепенна трансмисия • Д/Ш/В 4463/1834/1620 мм • Тегло (празен) 2040 кг • Багажник 340 л • 0–100 км/ч 8,9 сек • Макс. скорост 160 км/ч • капацитет на батерията 66,5 кВтч • Разход 17,7 кВтч/100 км (WLTP) • Емисии CO2 0 г/км • Цена от 94 000 лв. (за Германия)

LED светлини, типичната за EQ синя ивица.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин