Mercedes E 500 T-модел: 8 цилиндъра за под 20 хил. лева

1009
2024

V8 комби за „къси пари“? Този Mercedes E 500 в редкия металик Carneol Red предлага висока мощност и богато добро оборудване на ниска цена

Добре оборудвано комби с V8-двигател и 388 к.с. за по-малко от 20.000 лева? Вероятно ви звучи твърде хубаво, за да е истина? Но е: представяме ви употребяван Mercedes E 500 T-модел от серията 211 с някой и друг дефект. Benz-ът е обявен за продажба от германската автокъща Autoforum Nagel – и датира от времето, когато мощните модели от Щутгарт трудно можеха да бъдат разграничени от цивилните си събратя. Затова тук няма да видите нито раздути брони и спойлери, нито голям брой надписи и лога.

За сметка на това клиентите получаваха това, което означението обещаваше. Всъщност дори повече: защото под капака на това дискретно комби се крие V8-моторът с код M 273 и обем 5461 куб.см – реално погледнато, германците спокойно можеха да продават модела като E 550.

При фейслифта легендарният M 113 е заменен с M 273 – и мощността е увеличена от 306 на 388 к.с.

Във време, в което дори 6-цилиндровите двигатели са рядкост за горния среден клас, а Mercedes-AMG C 63 е 4-цилиндров хибрид, „осмак“ с голяма кубатура в E-класата е истинска благословия за много хора с бензин в кръвта.

През 2002 г. Mercedes представи E-класата от серията 211, в чиято разработка бяха инвестирани около четири милиарда лева. Моделът се оказа доста успешен още от самото начало на кариерата си – и на отличните продажби не успяха да попречат нито проблемните електрохидравлични SBC спирачки, нито спуканите тръбопроводи в ранните дизелови версии.

5,5-литров V8 с 388 к.с.

Ако по онова време AMG ви е идвал твърде много, е трябвало да поръчате 211 във версията E 500. Първоначално моделът е разчитал на легендарния M 113 (5-литров V8) с 306 к.с., но след фейслифта агрегатът бива заменен от по-големия M 273 с работен обем 5,5 литра. Мощността е увеличена до 388 к.с., а максималният въртящ момент – до 530 Нм (преди 460 Нм). С новия двигател идва и по-новата трансмисия 7G-Tronic. Единствено ако сте поръчали E 500 със задвижването на четирите колела 4Matic, е трябвало да се доверите на 5-степенен автоматик.

Отдалеч E 500 прави впечатление на добре поддържан, но при по-внимателно вглеждане недостатъците на елегантното комби излизат наяве.

Представеният тук T-модел в редкия и елегантен металик Carneol Red е от 2006 г. и е версия Mopf (така Mercedes нарича екземплярите след фейсфлита). S 211 е от четвърти собственик и вече е навъртял 197.091 километра. По данни на продавача последният запис в сервизната книжка на този 500 е от 2015 г. – до 110.006 км. След това не е бил обслужван само редовно, като последната сервизна инспекция била през януари 2024 г. на 196.583 километра.

В допълнение към редкия външен цвят, 500 привлича с много богато оборудване. Акцентите в него включват: интелигентни фарове, CD чейнджър, електрически заден капак, спортен пакет, теглич, разтегателен под на багажника, предни и задни сензори за паркиране, електрически люк, озвучителна система Harman/Kardon Logic 7, пакет Memory и др. С цялото това оборудване като нов този E 500 T-модел е струвал над 170.000 лв.

Изгоден ли е този E 500?

На снимките Е 500 не прави лошо впечатление. Но ако се вгледате, ще видите, че Е-класата не е от най-добре поддържаните. Наред с някои по-дребни следи от употреба и драскотини по боята, продавачът посочва също така, че лампата за двигателя (т.нар. check engine) свети, както и че въздушното окачване давало съобщение за грешка.

С тези дефекти и валиден преглед пред TÜV до януари 2026 г., E 500 е обявен за 9880 евро (ок. 20 хил. лева).

В сравнение с атрактивния екстериор, интериорът с черна кожа е доста по-дискретен.

Извод

Сещате ли се за друго V8 комби, което в наши дни е подходящо за ежедневна употреба? Виненият Mercedes E 500 T привлича с добро оборудване и елегантен цвят. Ако познавате добър механик или можете да си правите някои ремонти сами, ще получите разкошен автомобил на много ниска цена!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин