2019
Mercedes E 500 Limited е произведен едва 500 пъти – което го прави изключително желана от колекционерите класика с гарантирано повишение на стойността! Подобно бижу обаче трябва да се раздвижва от време на време. Затова хората от Mercedes-Benz Classic регулярно изкарват сребристата W124-ка от „светите“ халета и я изпращат да участва в ретро ралито „Хамбург-Берлин Класик“. За лаиците Benz-ът не изглежда като нещо особено. Но познавачите веднага го „разкриват“ по раздутите калници и знаят колко мощен двигател работи под предния капак.
5-литровият V8 е плод на съвместна разработка с Porsche. Компанията със седалище в Цуфенхаузен изпитва финансови затруднения в края на 80-те и началото на 90-те години и така влиза в съвместния проект 500E/E500 с Daimler. При него Mercedes подготвя „голата“ каросерия на W 124, след това шасито отива в Porsche, където се правят „раздувките“ и допълнителните елементи за предотвратяване усукването на купето. След това Mercedes монтира останалото и боядисва машината, преди тя да бъде изпратена за „сватбата“ (свързането на двигателя и скоростната кутия) отново към Porsche. За контрола на качеството на финала отново се грижат от Mercedes. Днес подобни производствени „разходки“ биха били абсолютно немислими с оглед повишението на разходите.
Двуцветната кожа в червено и черно определено не е по вкуса на всеки, но отчасти пасва добре на дизайна от 90-те години. Така оборудван и с пробег едва 66 000 км, изрядно „обгрижваният“ E 500 Limited на Mercedes-Benz Classic вероятно ще струва между 260 и 300 хил. лева.
В кокпита всичко е подредено по начина, познат от стандартните W 124. С единствената разлика, че стрелката на скоростомера при E 500 действително може да достигне 250 км/ч – стига да искате. Когато веднъж натиснете газта и 4-степенният автоматик „върне“ една предавка надолу, V8 с греховно гъргорене започва да набира обороти. При 3000 до 4000 стрелката на скоростомера уверено отива надясно. Разбира се, ускорението далеч не е като при днешните Power-седани с турбо, но въпреки това E 500 впечатлява с потенциала на своите 320 к.с. и 470 Нм максимален въртящ момент. Винаги имате достатъчно мощност за бързи изпреварвания. Все пак 1,8-тонната лимузина ускорява за 6,1 секунди от 0 до 100. Истинската сила на Е 500 обаче е в успокояващото придвижване с идеята, че във всяка секунда той е готов да „изригне“.
Кормилното управление е толкова директно, колкото би могло да бъде в един W124. А благодарение на окачването си лимузината преминава комфортно през всякакви неравности. Със сигурност я по-бързи завои ще усетите люшкането на каросерията, което напомня на отпускането в луксозно кресло. Без сериозното наклоняване обаче няма да почувствате скоростта, която развива Е 500. Защото този автомобил всъщност създава спокойствие. И сякаш кара часовника да тиктака по-бавно. Затова и времето на Е 500 още не е приключило.