Mercedes E 500 Limited: класика на деня


21
окт.
2019

Mercedes E 500 Limited е произведен едва 500 пъти – което го прави изключително желана от колекционерите класика с гарантирано повишение на стойността! Подобно бижу обаче трябва да се раздвижва от време на време. Затова хората от Mercedes-Benz Classic регулярно изкарват сребристата W124-ка от „светите“ халета и я изпращат да участва в ретро ралито „Хамбург-Берлин Класик“. За лаиците Benz-ът не изглежда като нещо особено. Но познавачите веднага го „разкриват“ по раздутите калници и знаят колко мощен двигател работи под предния капак.

5-литровият V8 е плод на съвместна разработка с Porsche. Компанията със седалище в Цуфенхаузен изпитва финансови затруднения в края на 80-те и началото на 90-те години и така влиза в съвместния проект 500E/E500 с Daimler. При него Mercedes подготвя „голата“ каросерия на W 124, след това шасито отива в Porsche, където се правят „раздувките“ и допълнителните елементи за предотвратяване усукването на купето. След това Mercedes монтира останалото и боядисва машината, преди тя да бъде изпратена за „сватбата“ (свързането на двигателя и скоростната кутия) отново към Porsche. За контрола на качеството на финала отново се грижат от Mercedes. Днес подобни производствени „разходки“ биха били абсолютно немислими с оглед повишението на разходите.

Двуцветната кожа в червено и черно определено не е по вкуса на всеки, но отчасти пасва добре на дизайна от 90-те години. Така оборудван и с пробег едва 66 000 км, изрядно „обгрижваният“ E 500 Limited на Mercedes-Benz Classic вероятно ще струва между 260 и 300 хил. лева.

В кокпита всичко е подредено по начина, познат от стандартните W 124. С единствената разлика, че стрелката на скоростомера при E 500 действително може да достигне 250 км/ч – стига да искате. Когато веднъж натиснете газта и 4-степенният автоматик „върне“ една предавка надолу, V8 с греховно гъргорене започва да набира обороти. При 3000 до 4000 стрелката на скоростомера уверено отива надясно. Разбира се, ускорението далеч не е като при днешните Power-седани с турбо, но въпреки това E 500 впечатлява с потенциала на своите 320 к.с. и 470 Нм максимален въртящ момент. Винаги имате достатъчно мощност за бързи изпреварвания. Все пак 1,8-тонната лимузина ускорява за 6,1 секунди от 0 до 100. Истинската сила на Е 500 обаче е в успокояващото придвижване с идеята, че във всяка секунда той е готов да „изригне“.

Кормилното управление е толкова директно, колкото би могло да бъде в един W124. А благодарение на окачването си лимузината преминава комфортно през всякакви неравности. Със сигурност я по-бързи завои ще усетите люшкането на каросерията, което напомня на отпускането в луксозно кресло. Без сериозното наклоняване обаче няма да почувствате скоростта, която развива Е 500. Защото този автомобил всъщност създава спокойствие. И сякаш кара часовника да тиктака по-бавно. Затова и времето на Е 500 още не е приключило.

Още по темата

Card image cap
Продаден бе уникално ръждив и много рядък Dodge Charger Daytona

24
февр.
2016

В Алабама бе проведен търг за изключително рядък Dodge Charger Daytona. AUTO BILD ще ви информира за автомобила и за цената, която новият собственик е платил за купчината ръжда с огромен спойлер

Card image cap
Звездата от първия брой на AUTO BILD

6
май
2017

Coupé-тата на Mazda с ванкелови двигатели винаги са били малко чудо на техниката. RX-7 бе на първата корица на Auto Bild през 1986 г.

Card image cap
Shooting Brake – елегантните „двувратки“ със задница на комби

25
ное.
2016

Shooting Brake въодушевяват с комбинацията между елегантност и практичност. А най-силно внимание привличат уникатите, независимо дали са Jaguar XJS или Porsche 944. Преглед на най-красивите модели

Card image cap
Fiat Panda I: домакински уред на колела

23
юни
2017

С Panda Fiat доказа, че с правилен маркетинг дори и съвсем скромен миниавтомобил може да генерира много продажби. Днес „кутийката“ има култов статус – и е изключително изгодна като йънгтаймер

Card image cap
Lamborghini Miura

20
сеп.
2018

Card image cap

В последния брой:

Архив >