2024
Като нов този Mercedes E 500 T-Modell е струвал над 170 000 лв. Сега комбито от висок клас с внушителен V8 двигател и богато оборудване се предлага за под 20 000 лв.
Макар и да изглежда доста семпъл, този Mercedes E-клас T-Modell от серия 211 има под капака си внушителен V8 агрегат, като цената му е под тази на едно VW Polo. Покупката обаче е само половината истина!
В днешно време V8-комбитата са абсолютна рядкост, но преди няколко години бяха част от портфолиото на Audi Sport, AMG или M GmbH.
Mercedes E-клас от поколение 211 се предлага от 2003 г. като E 500 с V8 мотор и сдържана външност.
Когато Mercedes представя E-клас от Серия 211 през 2002 г., за разработката на наследника на 210 са похарчени два милиарда евро. 211 е успешен от самото начало. Това не е се променя и заради иначе уязвимите електрохидравлични SBC-спирачки и течове при ранните дизелови модели.
E 500 от 2006 г. с 388 к.с.
В началото E 500 е доставян с легендарния M 113 (5,0-литров V8) и 306 к.с., преди през 2006 той да бъде заменен от по-големия M 273 с работен обем от 5,5 литра. Мощността е увеличена на 388 к.с., а максималният въртящ момент – на 530 Нм (преди 460 Нм). През този период започва да се предлага и трансмисията 7G-Tronic. Ако сте си поръчали E 500 с двойно задвижване 4Matic, тогава предавателната кутия е 5-степенна автоматична.
Търговецът „Ruhrgebiet Automobile“ предлага интересен Mercedes E 500 T-Modell. S 211 от трета ръка е с първа регистрация от януари 2008 г. и досега е изминал 262 000 километра. С оглед на пробега комбито в благороден сив цвят металик прави добро впечатление.
Това, че тук се касае за разполагащия с 388 к.с. E 500 може да бъде разпознато най- много по двете крайни ауспухови тръби – с тях обаче са оборудвани и по-малките версии. Първият собственик не е поръчал AMG-пакет.
Бежовата кожена тапицерия на интериора също изглежда добре поддържана не много износена. Освен това благородното комби притежава богато оборудване. То включва: вентилация на седалките, стъклен плъзгащ се покрив, парктроник отпред и отзад, система Comand, аудиосистема Harman&Kardon, система Intelligent Light и дори инфоравлекателна система отзад под формата на монитор между предните две седалки.
Някогашната цена като нов на модела е 170 000 лв.
Така към базовата цена от 135 000 лв. се прибавят още 40 000 лв. 16 години и 262 000 километра по-късно разполагащият с 388 к.с. E 500 струва само 19 500 лв. Загубата на стойност е почти 150 000 лв.!
По-малко от 20 000 лв. за комби от висок клас с V8 мотор и супер-оборудване звучи като оферта на деня, но заинтересованите не трябва да се подлъгват от ниската цена – последващите разходи могат бързо да набъбнат.
Макар и от 2006 г. моделът да не е оборудван с уязвимите спирачки на SBC, ремонтите могат да се окажат не съвсем евтини. Дори и да не се повреди нищо, износващите части трябва да бъдат сменяни. Плюс това, че от Mercedes някога са дали като разход 12 литра на 100 километра, а на градско 8-цилиндровият 5,5-литров агрегат харчи по 17-18 литра.
Който не се притеснява от това и има заделени средства, то в лицето на този Mercedes E 500 T-Modell ще получи отличен автомобил за парите си!

