Mercedes E 500 на цената на Dacia? Но има уловка…

0709
2024

Mercedes 500 Е или Е 500 за под 120.000 лева вече почти не може да се намери. Ние обаче попаднахме на един за 25.000 лева – но къде е уловката?

Ценителите и феновете на старите Benz-ове надали биха се оставили да бъдат подведени: защото тук нямаме среща с някой от легендарните Mercedes W 124 500 E/E 500! Освен „малко коне“, на автомобила му липсват и доста дизайнерски акценти.

Освен базовия модел – W 124, и логото E 500 отзад, този екземпляр няма почти нищо общо с т.нар. „Porsche-Benz“. Предната броня е от друг вид, няма чистачки на фаровете, джантите не са правилният модел… списъкът с неточности е дълъг. Разбира се, много собственици на 500 E или E 500 не карат седана с обикновените джанти с осем отвора. Но в случая с тази реплика „обувките“ са от W 221 S 600 V12!

W 124, който се прави на E 500

И само за да ви ориентираме: през 1993 W 124 получава своя втори фейслифт. Така че този E 280 вече е E-класа (това означение е въведено с версията Mopf 2 през 1993 г.) – и иска да прилича E 500, а не на 500 E.

Недостатъчно мощност и твърде скромно оборудване

Не само по отношение на екстериора, но и интериора на този E 280 има какво да се желае: защото автомобилът е оборудван твърде скромно, за да може да се мери с мощния седан и да се счита за истинска реплика на 500. Освен това в старата E-класа липсват например електрическо регулиране на седалките, електрически стъкла отзад, отопление на седалките и круиз контрол. Защото въпреки своите 320 к.с. (500 E разполага с 326 к.с.), 500 е повече стилен круизър, отколкото „бегачка“.

Предната броня и липсващите чистачки на фаровете са само две от следите, които издават, че този Benz не е истински E 500.

И все пак, не си мислете, че легендарният Benz не е бърз: при E 500 Mercedes обещава 6,1 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. За тези постижения на 280 обаче не му достигат работен обем 2,2 литра и 127 к.с. Освен това седанът със 193 к.с. разполага с шест, а не с осем цилиндъра.

Интериорът изглежда отлично.

Въпреки това, общото състояние на автомобила изглежда доста добро. Според продавача 124-ката била преминала преглед пред TÜV без никакви проблеми през 2023 г. В момента печката не работи и има нужда от ремонт на тапицерията на тавана.

На снимките никъде не се виждат ръжда, вдлъбнатини по каросерията или мръсотия в интериора. Старият Benz обаче е навъртял 223.700 километра и вече е при своя четвърти собственик – затова не бива да очаквате, че е в състояние на музеен експонат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин