Mercedes E 400 Coupé срещу Audi S5 Coupé: Колко красиво неразумни!

Те са прелъстителни, греховно скъпи и непрактични. Какви са талантите на мощните купета?


20
май
2017

НАЙ-СЕТНЕ! Там, където пише Е-клас, под ламарините вече има Е-клас. Говорим за купетата на Е-клас. От 1997 година името им е подвеждащо. Наистина, те се наричат E-Coupé, но под ламарините се крие техниката на С-клас. Новият E-клас Coupé вече е истински Е-клас – във всяко отношение.

Тоест вече сме във високия клас. И поради това Audi S5 Coupé изтегля късата клечка – защото е по-късо с 13 сантиметра. На модела от Инголщат му липсват 13 сантиметра, защото е базиран на платформата на А4 – което означава среден клас. Въпреки това двата модела могат да бъдат сравнявани. И двата автомобила разчитат на 6 цилиндъра плюс турбо, на три литра работен обем и (серийно) двойно задвижване, цените им също са почти идентични. Тоест всичко е както трябва, нали?

Mercedes E 400 4Matic Coupé

Решаващият въпрос е: кой модел е по-огнен? 3-литровият V6 на Benz се „напомпва“ от два турбокомпресора, максималното налягане на нагнетявания въздух е 0,8 бара. На празен ход акустиката е напълно безобидна, но след 2000 оборота двигателят звучи по-грубо, но не и натрапчиво, работи без вибрации и много изискано. Като акустика Mercedes е значително по-дискретен от Audi с единичен турбокомпресор, което боботи басово в динамичен режим. И двете задвижвания владеят пълния репертоар: спокойно пътуване на вълната на внушителния въртящ момент при ниски обороти или агресивно шофиране при високи обороти и максимална тяга.

При това Audi винаги е малко по-шумно и по-бързо: E-Coupé ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди – точно една секунда повече от S5.

Audi S5 Coupé 3.0 TFSI quattro

В това няма нищо чудно, 400 тежи 187 килограма повече. Големият спортист на Audi се разгръща при деактивирана ESP: двойното задвижване подава повече мощност към задните колела, опционалният спортен диференциал при нужда разпределя мощността между задните колела. Това подобрява управляемостта, при ускоряване на излизане от завой S5 Coupé буквално се впива в асфалта, с нежно презавиване, а при деактивирана ESP дрифтира. Опционалното динамично кормилно управление подпомага пъргавата управляемост с прецизните си реакции, но е прекалено леко.

В Benz има повече място, а автоматично придвижващите се напред седалки облекчават качването

Серийното кормилно управление на E-Coupé е малко по-тежко и с ненатрапчивите си, но прецизни реакции подхожда перфектно на характера на автомобила. За разлика от Audi ESP не може да се деактивира напълно, но в настройка Sport допуска леко поднасяне на задницата. След това обаче електрониката отново „вкарва автомобила в пътя“ – сигурността е на първо място. Но въпреки това е далеч от мудността на предшественика си, движи се пъргаво и предлага хармоничен, ненатрапчив спортен дух. E-Coupé комбинира идиотоустойчивото поведение на пътя с комфорта на високия клас: с опционалното въздушно окачване Air Body Control Mercedes се движи нежно и по най-лошите пътни настилки. Там, където късите стоманени пружини на Audi с опционални адаптивни амортисьори достигат до границите на възможностите си и пробиват, Mercedes започва да демонстрира своите таланти при комфортното возене.

Задните седалки на S5 са само за алиби, възрастните пътници подпират тавана с главите си

И двата модела се отличават с великолепни седалки, като опционалните спортни седалки на S5 предлагат още по-добра странична опора от удобните серийни седалки на Е 400. Отзад положението е точно обратното. Задната седалка на Mercedes е оформена по-силно и предлага единични седалки с висок комфорт, докато в по-късото Audi възрастните пътници не могат да се разположат удобно отзад. Главата опира в ниския покрив, подглавниците натискат врата, а облегалките на предните седалки притискат коленете. В Mercedes, от друга страна, е възможно дълго и комфортно пътуване на четирима възрастни.
Точно такива са тези модели: S5 е спортист, който изисква компромиси по отношение на комфорта, а Benz е спокоен автомобил за дълги пътувания. Все пак е Е-клас.

Mercedes следва новата купе линия на марката, S5 Coupé много напомня на предшественика си

Извод
Колкото различно изглеждат на външен вид, толкова различно се и управляват. Audi е расов спортист с агресивен V6 и двойно задвижване, подаващо повече мощност към задните колела. По-големият Mercedes глези с място и комфорт, като въпреки това предлага и фини спортни таланти. И двете купета са абсолютно хармонични и перфектно изработени.

Още по темата

Card image cap
Новото MINI Cooper Cabrio срещу Mazda MX-5

18
май
2016

Откриваме кабриолетния сезон! MINI и Mazda са абсолютно готови за слънчевите дни

Card image cap
Употребявани автомобили: Citroën C5, C6 и DS

19
окт.
2016

С5 е нормален употребяван автомобил – но като последен с прочутата хидропневматика се превръща в „крайъгълен камък“ от историята на Citroën. Ние събрахме един класик и два кандидат-класика

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Lexus GS

29
ян.
2016

Надеждността на един Lexus изобщо не подлежи на обсъждане – но не и следите от корозия в края на продължителния тест

Card image cap

В последния брой:

Архив >