Mercedes E-клас W 213: първи избор от втора ръка

1706
2024

В лигата на висококаратните бизнес автомобили Mercedes E-клас от поколения е постоянна величина. И въпреки повишаващите се цени и бума на SUV-овете този Benz се радва на неспирно внимание. Нашият тестови автомобил от автокъща в Бокел до Бремен е значително по-изгоден, отколкото се предполага от външния му вид. Въпреки нивото на оборудване Avantgarde и широкоекранния кокпит с MBUX инфотейнмънт система, иридиево-сребристото XL комби струва след четири години колкото нов малък автомобил. Предлага се за 49 500 лв.

През май 2019 г. автомобилът е струвал 125 000 лв. Представеният през 2016 г. E-клас от поколение 213 е майстор на дългия път като седан и комби, като се числи към не особено често срещаните автомобили без сериозни слабости. Предлаганото място на предните и задните седалки би било достойно за някои бивши S-класи, а комфортът на возене е благороден и без опционалното въздушно окачване Airmatic. По отношение на вместимостта на багажника E- клас T-модел традиционно няма сериозни конкуренти: обемът и лесното товарене са образцови.

Внушителен кокпит с доплащащите се широкоекранни дисплеи. Освен това има алуминиеви елементи и такива с пиано лак повърхности
Аналогов часовник на борда и фин хром – това са акцентите от високия клас

Как стоят нещата с пробега на благородния товарач? Принципно E220 dT се е справил доста добре с изминатите 145 955 км. Предишният му живот като служебен автомобил му личи по немалкото вдлъбнатини по каросерията. По предницата има малко на брой удари от камъчета – явно водачът не е бил агресивен, LED фаровете също са в безупречно състояние. Ръждата и без друго не е тема. В образцово изолираното вътрешно пространство няма нито скърцане, нито тракане, като дори и при темпо 200 можете да водите спокойни разговори. Впечатлението от качеството на предшественика W 212 като че ли е с една идея по-добро. Фините драскотини по черния лак изглеждат неизбежни, а твърде чувствителният контролер на инфотейнмънт системата вече е повреден.

Страхотно предлагано място, частично електрическите седалки са по-добри в сравнение с тези в някои нови автомобили

Последната смяна на масло е била през май 2022 г. при пробег 123 016 км. Сега бордовият компютър напомня за прескоченото с един месец посещение в сервиза на Mercedes. Как стоят нещата със задвижването? E 220 d (OM 654, Euro 6) разсейва почти веднага всякакви съмнения, че 4-цилиндровият Common-Rail турбодизелов агрегат може да се справи с дългото 4,93 м и тежащо 1,8 т комби: 194 к.с. и 400 Нм превръщат пътуването на дълги разстояния в удоволствие със среден разход от 6,5 л/100 км. Само този, който планира да използва често полезния товар от 640 кг или прикачения от 2,1 т, би могъл да иска по-голяма мощност от двигателя. Така, разбира се, се предлага за E-клас както за комбито T-модел, така и за вариант седан.

Хармонична 9-степенна автоматична трансмисия с хидротрансформатор. Лостчетo й е на кормилната колона

Изключително широкият диапазон включва бензинови (184 до 367 к.с.), дизелови (150 до 340 к.с.), бензинови и дизелови хибриди (211 до 457 к.с.), както и Plug-in хибриди (286 до 320 к.с.). Скъпи за покупка и за поддръжка са потентните AMG модели с от 401 до 612 к.с. Те спринтират за под 4 сек до 100 км/ч и развиват максимална скорост до 300 км/ч, но на старо струват от 120 000 лв. Ако ще карате често в планината, то по-подходящи са моделите с двойно задвижване 4Matic. Рустикално на външен вид е кросоувър-комбито All Terrain: то заема нишата между комби и SUV. През лятото на 2020 г. имаше фейслифт, който донесе леко освежен дизайн на предницата и задницата, както и серийна инфотейнмънт система MBUX.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин