Mercedes E-клас T-модел: мощният дизел си струва! (ТЕСТ)

1905
2021

КАКВА ВАЖНА РОЛЯ играе оборотомерът, си проличава при нашия дует от модели на Mercedes. Не защото ви е необходим при превключване – тук за това се грижи 9-степенната автоматична трансмисия. Той по-скоро помага, за да установите принципа на работа на двигателя под капака. Времената на замърсяващите и тракащи 200 D в таксиметровите автомобили в Германия са отминали отдавна – никой не е бил толкова комфортен като E 400 d. В по-високия вариант с двойно задвижване All-Terrain той е идеалният партньор: 330 к.с., 700 нютонметра, редови 6-цилиндров мотор… Всичко е перфектно. В Щутгарт определено могат да правят дизелови двигатели. Също и бензинови. В E 450 също има редови 6-цилиндров агрегат, който си върши работата почти безшумно, подпомаган от електромотор с 22 к.с.

Системата Start-Stop функционира невероятно комфортно благодарение на 48-волтовата мрежа със стартер-генератор. Задвижване като прекрасно оперно произведение. С 9,5 литра разходът на гориво е съвсем приличен за автомобил с този клас на мощност. Комбито с висока позиция на седене е интелигентна алтернатива на SUV-а. Без значение дали като бензинов или дизелов вариант, E-клас вдига летвата доста високо. Комфортът на возене, управлението на кокпита и настройката са от друга планета – и в двата модела. Това, че накрая печели дизелът, се дължи на разходите. Бензиновият вариант пропилява предимството на по-ниските данъци (в Германия) със скъпата си застраховка и по-високите разходи за поддръжка. Благодарение на по-ниския си разход на гориво дизеловият агрегат си струва от самото начало. Ако това изобщо има някакво значение при цени от порядъка на 140 000 лева. Но Mercedes винаги е бил скъп.

Разпознавателен знак
Оборотомерът в кокпита издава двигателя със самовъзпламеняване. Фамозен бензинов мотор под пластмасовата тапицерия.

Победител: дизеловият

С фини съставки и перфектна настройка E 450 и E 400 d доставят най-голямо удоволствие. Дизелът все пак е първи избор, като подхожда повече на рустикалния модел All-Terrain. Жалко само, че са толкова скъпи.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин