AUTO BILD България / Mercedes E-клас All-Terrain 4×4²: когато G срещне Е

Mercedes E-клас All-Terrain 4×4²: когато G срещне Е

Mercedes E-клас All-Terrain 4x4² разчупва всички стереотипи. Ще ви запознаем с историята на една нова порода автомобил!


20
юли
2017

Mercedes го раздава безгрижно – като гледаме как шефът на компанията Дитер Цетше се разкарва с дънки и гуменки. Неговите подчинени явно също не са подложени на много строг контрол. Доказателството – създаването на E-клас All-Terrain 4×4². Историята зад този нетрадиционен проект е достойна за филмов сценарий. През есента на 2016 на шефа по разработките в Mercedes Юрген Еберле му идва странната идея да „кръстоса“ G-клас 4×4² с E-клас All-Terrain. Стимулиран от успеха на „повдигната“ G-класа, високопоставеният мениджър веднага се заема с реализацията на странното хрумване. Първоначално той работи по проекта тайно в свободното си време. В един момент обаче се оказва, че на Еберле му е прекалено трудно – и той се обръща към колегите си за подкрепа. Първоначално те искат да го линчуват – но в крайна сметка шефът си е шеф и така е създаден 20-членен екип, включващ кадри от отделите по дизайн, конструиране, сервиз и изпитателни разработки. Дори човекът над Еберле – Михаел Келц, главен инженер на Е-клас, бързо е убеден в това колко готино ще се получи Е-клас с редукторни мостове на „кубчето“. Така е поръчана една Е-класа и е набавен малко капитал за разработката.

Нови портални мостове в портфолиото

С напредаването на проекта изплуват и проблемите. Редукторните мостове на G-клас не могат да бъдат поставени под каросерията на Е-клас, а алуминиевите 20-цолови джанти от R-клас с пет лъча и гуми 285/50 не влизат в тесните калници. Ето защо се налага създаването на нова конструкция – отново с редукторни мостове, но по-компактни. Решението намира колегата на Еберле Уве Кугел: при новите мостове центърът на колелата. При All-Terrain 4×4² порталните мостове са интегрирани в многораменното окачване на All-Terrain. Посредством помощна рама на предната ос и съответните модификации на задната подрама са създадени нови крепежни точки. Чрез нова кинематика на осите са свързани редукторите, изработени са нови шенкели – и така след няколко месеца разработка Mercedes може да се похвали с нов портален мост в портфолиото си. Нищо чудно да го видям в някой бъдещ сериен модел.

All-Terrain в бъдеще и с бензинови мотори

От самото началото Еберле си представя Е-клас All Terrain с повече мощност. Двата дизелови двигателя на серийната модификация изобщо не са стояли на дневен ред. За проекта е взет бензинов V6 от Е 400 Т-модел с 333 к.с. Всъщност идеята допада и на мениджмънта – и така е взето решението за Е-клас All Terrain да има и бензинов агрегат.

На танковия полигон

Но как се движи това толкова респектиращо комби? AUTO BILD получи възможността да тества колата по бивш танков полигон, който всъщност е нов изпитателен център на Mercedes. Стъпенките за хора с ръст над 1,85 м изглеждат по-скоро като декоративен детайл. При All-Terrain 4×4² обаче положението е доста по-различно – защото колата има клиренс цели 42 см, с 26 повече в сравнение със стандартния All-Terrain. Ето защо дори и по-височките водачи ще трябва здраво да се хванат за шофьорската седалка, за да се качат. Иначе кокпитът ни е добре познат от Е-клас. При стартиране на „шестака“ таблото мига светва увеселителен парк през нощта. Тракшън контролът и останалата електроника не са свързани с портални мостове – това тепърва предстои. Но и без „помощници“ All-Terrain се движи съвсем безгрижно, почти като обикновена Е-класа. Идва първото препятствие – дали то няма да озори колата с толкова дълго междуосие? Не, никакъв проблем: благодарение на 42 см клиренс Mercedes-ът уверено продължава напред. Още след първите метри по пресечения терен бързо разбираме, че този звяр се справя извън пътя по-добре дори от G-класа, чийто ъгъл на атака отпред, 28,8 градуса, е дори по-малък от този на преработената Е-класa – 35,8. За момента от Daimler не обявяват цена – все пак става въпрос за прототип, т.е. уникат, който по всяка вероятност никога няма да се качи на конвейера.

Нито едно от препятствията не успява да затрудни окачването на All-Terrain. В купето човек се чувства като водач на Т-модел по междуградски път. Е, да, въздушното окачване пропуска някои от „ударите“ до задните ви части – все пак колата е на унибали, типични за моторспорта. И заради тях возията е твърдичка. Но като цяло изобщо го няма онова противно клатушкане, което разваля удоволствието от шофирането при типичните офроуд машини. Странно… Хем караш офроуд, хем си в комфортен режим! Когато човек слиза от колата, е сигурен – това тук е нова порода автомобил! All-Terrain е нещо много повече от комби с леки възможности за движение по пресечена местност – а от друга страна, е невероятното комфортен за 4×4². SUV, CUV – не, този Benz е много повече. Той е израз на креативността, която хората от Mercedes притежават, когато им бъде дадена свобода.

Технически данни:

  • Клиренс: All-Terrain 4×4² 420 мм (G-клас 4×4² 370 мм; All-Terrain 160 мм)
  • Ъгъл на атака пр./з.: All-Terrain 4×4² 35,8°/35,6°(G-Klasse 4×4² 32,7°/28,6°; All-Terrain 19,0°/18,2°)
  • Ъгъл на рампата: All-Terrain 4×4² 31,7° (G-клас 4×4² 31,7°; All-Terrain 15,5°)
  • Дълбочина на газене: All-Terrain 4×4² 500 мм (G-клас 4×4² 450 мм; All-Terrain 280 мм)
  • Колела: All-Terrain 4×4² 285/50 R20(G-Klasse 4×4² 285/50 R20; All-Terrain 245/45 R19)

Още по темата

Card image cap
„Пистарката“ R.S. 01: Renault показва зъби

20
ян.
2016

AUTO BILD сяда зад волана на „бегачката“ R.S. 01 с 550 к.с. на пистата „Херес“ в Испания

Card image cap
Aston Martin DB11: Aston си имат нов Martin

24
авг.
2016

По-бързо пътуване за семействата: новият DB11 е модерен GT от старата школа