Mercedes CLS на старо: внимание, риск от скъпи ремонти!


9
юни
2017

Чисто ново Polo или употребяван Mercedes? Пoдобни сметки винаги са в ущърб на новите автомобили, защото при тях голям проблем е загубата на стойност, докато при употребяваните автомобили най-страшното вече е отминало.

Красиво работно място за водача: фурнирът от птичи явор е въпрос на вкус, но като цяло кокпитът на CLS е естетически издържан.

Единственият проблем: първо трябва да откриете добър CLS. Първите екземпляри, които открихме при джамбазите, бяха в ценовия клас oколо 15 000 лева – но веднага ги изключихме от cписъка. Търговците не искаха да дават гаранция, а без такава  никога не трябва да купувате толкова сложен автомобил, въпреки че произвежданото от  2004 до около 2010 година (около 170 000 екземпляра) моделно семейство C 219 всъщност е достa солиден автомобил. Най-големият проблем, електронната SВС-спирачка, бе премахната при фейслифта на Е-класата през април 2оо6 година, като бяха добавени нови двигатели и означения на моделите. Изборът е от CLS 320 (по-късно 350) CDI с 224 к.с. до CLS 63 АМG с V8 с мощност 514 к.с. Всичките са оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия, с изключение на върховия модел АМG, при който 700-те нютонметра са поверени на стария 5-степенен „автоматик“ . Двигателите по принцип са безпроблемни, единствено на турбокомпресора между двата реда цилиндри на CDI може да му стане прекалено горещо – но рециклираните турбини не са много скъпи. Освен това търговците на употребявани автомобили трябва да ви дадат 1 година гаранция – а при ново Polo тя е само 2 години.

Толкова удобни, колкото изглеждат: кожените кресла с изискан дизайн.

Това ни дразни

Красивият модел от Щутгарт не страда от сериозни проблеми. TUV също е на мнение, че Е-класата с вечерен костюм е надеждна и издръжлива. Списъкът с недостатъци е кратък: предно и задно окачване, течове на масло. Последното засяга наи-вече дизеловите двигатели, при които около интеркулера се натрупва и понякога капе масло, заради което по-взискателните инспектори могат да ви „върнат“. За окачването се предлагат резервни части, които са по-издръжливи от оригиналните. Остава електрическата инсталация и електрониката: при почти всеки CLS до фейслифта монтираната система Comand работи по-скоро нестабилно, след това нещата се оправят. А тъй като при всяко отваряне на врата прозорците се смъкват лека надолу, след време стъкло повдигачите се повреждат. При 350 CGI понякога има проблеми с бобините на запалването, при 350 без CGI са слаби верижните зъбни колела на разпределителните валове.

Ръжда по гредата на радиатора след по-малко от 5 години. Нима Mercedes все още има проблеми с ръждата?

Вентилатор на охлаждането 

Възможно е управляващият блок да се навлажни, тогава вентилаторът продължава да се върти, докато не изтощи акумулатора.

Хидравличен тампон 

Този тампон на предната ос е любимият недостатък на TUV, следван от горния напречен носач.

Система COMAND

Забива често и не разпознава СD-тата на навигацията заради прах по лазерната четяща глава.

7G-Tronic 

Като механика е солидна, но понякога придърпва и превключва бавно.

Стъклоповдигачи

Често се повреждат, обикновено първо на вратата на водача. Прозорците също тракат.

 

Още по темата

Card image cap
Ремонт на стартери и алтернатори за всеки

1
февр.
2016

Демонтажът на стартера или на алтернатора при доста автомобили не е сложна операция – много хоби майстори могат да се справят с нея и сами

Card image cap
Пет факта, които трябва да знаете за ретрофитите

25
май
2017

На пазара се появяват все повече ретрофитни LED лампи и затова става все по-важно да знаем как да разграничаваме висококачествените продукти от останалите

Card image cap
Оптималният пакет за състезателни игри

1
сеп.
2016

Какво му трябва на човек, за да се почувства като истински състезател в неговия собствен хол?