Mercedes CLK 63 AMG Black Series: конкурентът на 911 GT3 от Щутгарт (ВИДЕО)

0601
2025

Зад нас напр. е паркиран автомобил, който не съм дори и мечтал, да мога да покарам в живота си. Защото тези екземпляри са адски редки, изработени са само около 700 бройки. Говорим за Mercedes CLK 63 AMG Black Series. Моделът е бил конкурент на Porsche 911 GT3! Но на какво е способен и как върви, това ще проверим сега отблизо. Колко сериозен е бил този проект Black Series на времето за Mercedes, човек може да разбере, като погледне автомобила отстрани, по-точно странично отпред, защото така се вижда колко са издути предните калници. Идеята, естествено, е била да се разшири следата отпред, в следствие на което предната ос става по-стабилна, а в крайна сметка управлението на колата вече е на съвсем различно ниво, в сравнение с конвенционалния CLK 63 AMG.

Сега веднага ще направим и пробно шофиране. Какво друго можем да кажем? Разполагаме тук с изключително потентна спирачна система. Шест бутала отпред, четири бутала отзад. И нещо, което логично при AMG също имаме на борда, това е един изключително мощен двигател, а него съвсем не искам да ви го спестя. Освен това тук продължаваме да разполагаме с един напълно нормален CLK, ще рече, че липсва В-колоната, което за мен категорично оформя страничната линия на този модел. И така, сега трябва първо да открия лостчето за отваряне на предния капак… ето го… и сега нека да надникнем с каква машина са ни дарили от AMG, съвсем естествено предният капак се поддържа от амортисьори, защото тук все пак не разполагаме с някакъв си агрегат, а с AMG. С други думи, тук важи принципът – един човек, един двигател. А този мотор тук ни е сглобил г-н Патрик Пеше. Патрик, в случай, че гледаш нашето видео, сърдечно ти благодарим за изпълнението на служебните ти задължения, защото на времето това все още са били едни двигатели – след малко ще видите – които дават едно много специално и различно усещане при шофиране. Тук има 6,2-литров V8 атмосферен двигател, който за разлика от CLK 63 AMG разполага със сериозна допълнителна мощност, а именно общо, според германския принцип на изчисление, 507 к.с. и генерира 630 Нм, което за атмосферен двигател са си изключително впечатляващи стойности.

Виждаме също, че тук е работено сериозно по въпроса за втвърдяване на каросерията. Така например тук отпред имаме разпънка, а също така – след малко ще ви го демонстрирам – съответните мерки са взети също отзад. Нека сега продължим нататък и хвърлим поглед на страничния профил. Любопитно тук също е логото, на което пише 6,3 литра, но строго погледнато, това са си само 6208 кубика, но 6,3 просто звучи по-добре, поради което от AMG така са ни го написали отстрани. Виждаме също така, че тук между другото е монтиран лип-спойлер от истински карбон. Този автомобил, така, както го виждаме тук, навремето е струвал около 140.000 долара, в жабката дори все още си седи табелката с цената на търговеца, който го е продавал. Та там пише цена малко под 140.000 долара и тогава между другото – през 2008 или 2009 година – и тогава вече е трябвало да се заплати също така такса, наречена Gas Guzzler Tax, за прекомерен разход на гориво в размер на допълнителни 2.600 долара при покупката, защото колата харчи около 18 литра на 100 км. Като погледнем ауспуховата уредба, тя естествено е с четири накрайника, виждаме истински внушителен дифузор, изработен отново от истински карбон. А дали в този багажник все пак може да се побере нещичко, това също ще проверим след малко.

Повече за легендарния Benz – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин