Mercedes CLK на старо: Benz за пример


4
юни
2018

Да се върнем назад във времето, в 1997 г., и да хвърлим един поглед в ценовата листа на Mercedes CLK. За 28 576 евро е можело да купите 200, 230 Kompressor е струвал 32 457 евро, а 320 с шест цилиндъра – 39 874 евро. За автоматична трансмисия, лак металик, климатична инсталация, кожена тапицерия, CD радио, люк на покрива и подгряване на седалките е трябвало да се платят още 10 000 евро. И с това новият CLK се е превръщал преди всичко в едно – красива, но недостижима за хората с нормални доходи мечта.

Добре дошли у дома – вместо мултимедиен дисплей в ранните години на CLK е имало само обикновено радио на средната конзола. Имитациите на карбон днес изглеждат леко крещящи.

21 години по-късно светът изглежда по съвсем друг начин. За разлика от много негови връстници времето не е нанесло сериозни щети по автомобилите от моделното семейство С208. Или казано по друг начин – тези очи не лъжат!

Под елегантната дреха се крие техниката на С-класата

Въпреки че отпред купето изглежда като Е-класа – то е базирано на лимузината на С-класата от моделното семейство W202. CLK естествено се управлява по-спортно – окачването му е по-стегнато, двигателите стартират от четири цилиндъра и 136 к.с. и достигат до 8 цилиндъра и 279 к.с. И още нещо – през 1999 г. се е предлагал и върховият модел CLK 55 AMG с внушителните 347 к.с.

Диференциалът е малко омаслен – това обаче не е проблем. Сериозните течове на масло са рядкост.

Какво да изберем? От икономическа гледна точка осемцилиндровите модели не са подходящи, въпреки че са стрували над 50 000 евро, а днес могат да се намерят за по-малко от 10 000. Но поддръжката им е твърде скъпа, а разходът на гориво прекалено висок.

Предлагането на базовите модели CLK 200 е голямо, но заинтересуваните е добре да премислят – това е спортно купе, а на 136-те конски сили им се налага да се „борят“ с каросерията с тегло 1,4 тона като боксьор категория „перо“ с някой от братята Кличко. Един добър компромис е 230 Kompressor с четири цилиндъра и мощност 193 к.с.

Много, много солидно – окачването на CLK не е повод за притеснение, както и целият автомобил то е много дълготрайно. Освен това е и по-стегнато от това на старата С-класа.

Kompressor – там май имаше някакви проблеми? Няма страшно. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD по тази точка няма натрупани жалби.

Но и CLK си има своите болежки. Типични са проблемите с пикселите в комбинирания дисплей. Още по-лошо – централни уреди, които вече нищо не показват. Изобщо електрониката е нещо, на което трябва да се обърне най-сериозно внимание при покупката на старо. „Побъркани“ системи Comand, движещи се на тласъци стъклоповдигачи и електрически седалки, дефектни алтернатори и грешки в системата за управление на двигателя – това не са редки проблеми при CLK. Но като цяло този модел от заводите на Mercedes в Бремен заслужава добри оценки. Преди всичко – защитата от корозия е на високо нива, въпреки че от времена време по капака на багажника се среща ръжда.

Една от малкото болежки на CLK – от време на време има проблеми с електрониката. Един изгорял бушон е най-малката беля. Проблемите с пикселите на комбинирания дисплей могат да струват ужасно скъпо

Нашият съвет – при първия оглед проверете дали всички електрически функции работят нормално. И при избора на употребяван модел обърнете внимание на това, дали първият собственик е поръчал автоматичната предавателна кутия. Защото ръчните скоростни кутии са истински „убийци“ на удоволствието от шофирането при всеки Mercedes от онези години – превключването им е ужасно неточно. Повечето купувачи на CLK са били наясно с този факт и поради това са поръчвали автоматичната трансмисия. Тя работи надеждно. Проблемите са познати само при автомобилите, произведени през 1998 и 1999 г.

Когато един автомобил на много години все още е с оригиналния ауспух, това е истинско чудо – эатова проверете внимателно какво е положението и при CLK. Въпреки че за истинска корозия е необходимо много време и много конденз в ауспуховите гърнета .

Тоест – трябва да е 230 Kompressor с автоматична предавателна кутия. В интернет-борсите този модел се търгува на цени от 3000 евро. Но бъдете много внимателни при такива обяви – те обикновено не отговарят на покупната -цена. Най-често автомобилите са „обути“ с (прекалено) дебели гуми, за сметка на това в сервизната книжка липсват печати. Не си струва!

По-добрият избор е да инвестирате малка повече пари в екземпляр със сериозно, доказуемо минало. Те не са никак редки – много CLK са се радвали на перфектна поддръжка при по-възрастни, добре печелещи господа. И тогава е в сила казаното в началото – тези очи наистина не лъжат.

 

Извод

Браво, Mercedes! CLK е толкова добър, колкото и бяхме свикнали в силните години на марката – качество, изработка , дълготрайност – всичко е наред. Нашата препоръка – най добре е да купите CLK от първи или втори собственик, с попълнена без пропуски сервизна книжка. При добра поддръжка тези автомобили имат още много добри години пред себе си.

Още по темата

Card image cap
13 мита за шофирането през зимата

18
дек.
2015

Нямало проблем да се пие греяно вино, преди да шофирате – алкохолът се изпарявал. Още за тази и други градски легенди – в тази публикация

Card image cap
Употребяван автомобил: Volkswagen Golf Country

17
окт.
2016

При представянето си през 1990 г. височкият Golf Country отнесе много подигравки. Днес обаче е ясно, че той е изпреварил времето си