Mercedes CLK на старо: Benz за пример


4
юни
2018

Да се върнем назад във времето, в 1997 г., и да хвърлим един поглед в ценовата листа на Mercedes CLK. За 28 576 евро е можело да купите 200, 230 Kompressor е струвал 32 457 евро, а 320 с шест цилиндъра – 39 874 евро. За автоматична трансмисия, лак металик, климатична инсталация, кожена тапицерия, CD радио, люк на покрива и подгряване на седалките е трябвало да се платят още 10 000 евро. И с това новият CLK се е превръщал преди всичко в едно – красива, но недостижима за хората с нормални доходи мечта.

Добре дошли у дома – вместо мултимедиен дисплей в ранните години на CLK е имало само обикновено радио на средната конзола. Имитациите на карбон днес изглеждат леко крещящи.

21 години по-късно светът изглежда по съвсем друг начин. За разлика от много негови връстници времето не е нанесло сериозни щети по автомобилите от моделното семейство С208. Или казано по друг начин – тези очи не лъжат!

Под елегантната дреха се крие техниката на С-класата

Въпреки че отпред купето изглежда като Е-класа – то е базирано на лимузината на С-класата от моделното семейство W202. CLK естествено се управлява по-спортно – окачването му е по-стегнато, двигателите стартират от четири цилиндъра и 136 к.с. и достигат до 8 цилиндъра и 279 к.с. И още нещо – през 1999 г. се е предлагал и върховият модел CLK 55 AMG с внушителните 347 к.с.

Диференциалът е малко омаслен – това обаче не е проблем. Сериозните течове на масло са рядкост.

Какво да изберем? От икономическа гледна точка осемцилиндровите модели не са подходящи, въпреки че са стрували над 50 000 евро, а днес могат да се намерят за по-малко от 10 000. Но поддръжката им е твърде скъпа, а разходът на гориво прекалено висок.

Предлагането на базовите модели CLK 200 е голямо, но заинтересуваните е добре да премислят – това е спортно купе, а на 136-те конски сили им се налага да се „борят“ с каросерията с тегло 1,4 тона като боксьор категория „перо“ с някой от братята Кличко. Един добър компромис е 230 Kompressor с четири цилиндъра и мощност 193 к.с.

Много, много солидно – окачването на CLK не е повод за притеснение, както и целият автомобил то е много дълготрайно. Освен това е и по-стегнато от това на старата С-класа.

Kompressor – там май имаше някакви проблеми? Няма страшно. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD по тази точка няма натрупани жалби.

Но и CLK си има своите болежки. Типични са проблемите с пикселите в комбинирания дисплей. Още по-лошо – централни уреди, които вече нищо не показват. Изобщо електрониката е нещо, на което трябва да се обърне най-сериозно внимание при покупката на старо. „Побъркани“ системи Comand, движещи се на тласъци стъклоповдигачи и електрически седалки, дефектни алтернатори и грешки в системата за управление на двигателя – това не са редки проблеми при CLK. Но като цяло този модел от заводите на Mercedes в Бремен заслужава добри оценки. Преди всичко – защитата от корозия е на високо нива, въпреки че от времена време по капака на багажника се среща ръжда.

Една от малкото болежки на CLK – от време на време има проблеми с електрониката. Един изгорял бушон е най-малката беля. Проблемите с пикселите на комбинирания дисплей могат да струват ужасно скъпо

Нашият съвет – при първия оглед проверете дали всички електрически функции работят нормално. И при избора на употребяван модел обърнете внимание на това, дали първият собственик е поръчал автоматичната предавателна кутия. Защото ръчните скоростни кутии са истински „убийци“ на удоволствието от шофирането при всеки Mercedes от онези години – превключването им е ужасно неточно. Повечето купувачи на CLK са били наясно с този факт и поради това са поръчвали автоматичната трансмисия. Тя работи надеждно. Проблемите са познати само при автомобилите, произведени през 1998 и 1999 г.

Когато един автомобил на много години все още е с оригиналния ауспух, това е истинско чудо – эатова проверете внимателно какво е положението и при CLK. Въпреки че за истинска корозия е необходимо много време и много конденз в ауспуховите гърнета .

Тоест – трябва да е 230 Kompressor с автоматична предавателна кутия. В интернет-борсите този модел се търгува на цени от 3000 евро. Но бъдете много внимателни при такива обяви – те обикновено не отговарят на покупната -цена. Най-често автомобилите са „обути“ с (прекалено) дебели гуми, за сметка на това в сервизната книжка липсват печати. Не си струва!

По-добрият избор е да инвестирате малка повече пари в екземпляр със сериозно, доказуемо минало. Те не са никак редки – много CLK са се радвали на перфектна поддръжка при по-възрастни, добре печелещи господа. И тогава е в сила казаното в началото – тези очи наистина не лъжат.

 

Извод

Браво, Mercedes! CLK е толкова добър, колкото и бяхме свикнали в силните години на марката – качество, изработка , дълготрайност – всичко е наред. Нашата препоръка – най добре е да купите CLK от първи или втори собственик, с попълнена без пропуски сервизна книжка. При добра поддръжка тези автомобили имат още много добри години пред себе си.

Още по темата

Card image cap
Употребяван автомобил: Mercedes E-клас (W 212) от 28 000 лева

22
авг.
2016

Новият E-клас вече е при дилърите. Това намалява цените на предишния модел. Може да попаднете на добра оферта!

Card image cap
307 SW на старо: страданията на просторното Peugeot

16
мар.
2017

През 2002 година Peugeot 307 SW постави нови тенденции. Но с напредване на годините се увеличават и проблемите

Card image cap
Renault Twingo II на старо: чаровникът

22
авг.
2017

Сладките ококорени очи на предшественика остават в миналото, Twingo II вече е по-зрял автомобил. Но и то има слабости

Card image cap
Е-класа на старо: внимание, ръжда!

8
дек.
2017

Прочутият модел от среден клас на Mercedes е надежден и дълготраен автомобил, но за съжаление е известен и с предразположението си към корозия...

Card image cap

В последния брой:

Архив >