Mercedes CLE обединява динамиката на C-клас Coupé с размерите на Е-клас с две врати. Ще се появи и като кабриолет и с 6-цилиндров двигател. Разгледахме го!
Две в едно: новият Mercedes CLE Coupé ще замени от края на годината C- и E-клас Coupé и така ще стане законният наследник на CLK.
Mercedes CLE Coupé е по-голям от E-клас Coupé
13 години по-късно CLK става CLE и моделът е наистина голям. С дължина от 4,85 метра той е с 1,5 см по-дълъг от E-клас Coupé и с 16 см по-дълъг от C-клас Coupé с цели 16 сантиметра. Подобно изглеждат нещата при широчината: 1,86 метра са нивото на E-клас и с пет сантиметра повече от С-клас.
Размерите на CLE:
дължина: 4850 мм
широчина: 1861 мм
височина: 1423 мм
междуосие: 2865 мм
Достатъчно за числата, стигаме и до дизайна: посредством муцуната а ла акула предният капак изглежда по-удължен. Решетката е отворена назад, което осигурява по-голяма широчина. LED-фаровете са серийни (Digital Light срещу доплащане), като цяло дизайнът изглежда успешен и познат. Предницата прилича много на тази на CLA и CLS.
По-различен е профилът, което се дължи на издадените задни части. Там има място за 20-цолови джанти (серийните са 18-цолови). В сравнение с C-клас Coupé CLE е получила по-широка следа – отпред с 4, а отзад със 7 см. Отзад CLE има тесни, разделени на две задни светлини, свързани с черен елемент.
Товарният обем е съвсем приличен: с 420 литра вместимостта е на нивото на E-клас Coupé (425 литра). Тук обаче приликата с Е-клас свършва, тъй като кокпитът на CLE е до голяма степен идентичен с този на C-клас. Дигиталният дисплей за уредите (12,3 инча) и обърнатият с 6 градуса към водача дисплей на инфотейнмънт системата (11,9 инча) се доплащат – също както системата за безключов достъп и електрически настройващите се седалки с функция за запаметяване.
Седалките са със спортно оформление и предлагат ниска позиция на седене. Въпреки опционалния панорамен покрив разполага с достатъчно място за главата (висок съм 1,83 метра). На задните седалки е по-различно. Благодарение на голямото си междуосие от 2,87 метра CLE предлага доста място за краката, но това за главите не е достатъчно.
Вътрешното пространство на CLE оставя впечатление за спортна и благородна атмосфера. Качеството на изработка е добро – също както и материалите. След E-клас CLE е вторият модел с най-новото поколение на MBUX.
CLE 450 с редови 6-цилиндров двигател
Топмоторизацията на CLE 450: 3-литров редови 6-цилиндров двигател. С 381 к.с., 500 Нм и двойно задвижване 4Matic тук удоволствието от шофирането е гарантирано. Освен това Mercedes предлага CLE с три 4-цилиндрови двигателя (всичките меки хибриди): CLE 200 (2-литров, 4-цилиндров) с 204 к.с. и със задно или двойно задвижване, следван от CLE 300 с 258 к.с. (само с 4Matic). Дизеловият двигател CLE 220 d разполага със 197 к.с. и винаги със задни задвижващи колела.
По-късно ще се появи и Plug-in-хибрид и AMG-версия. По отношение на задвижването клиентите също имат избор: комфортното окачване е стандартно, а ако си поръчате AMG-Line, ще получите спортно окачване с по-твърда настройка. Опционално се предлага адаптивно окачване, комбинирано винаги със задни завиващи колела.
Може ли обаче новият CLE да комбинира успешно размерите на E-клас Coupé с динамиката на C-клас Coupé? Да, може. При първия тест CLE 220d се показа като уверен, с голям въртящ момент и икономичен. CLE 300 4Matic е по-динамичен, а топмоторизацията с 381 к.с. и 500 Нм спринтира за 4,4 секунди до темпо 100 и вдига максимална скорост (ограничена) от 250 км/ч. Звукът е як, а с натискане на бутон прилича на звук на 8-цилиндров агрегат.
Базовата цена е от 115 000 лв.
В ценово отношение Mercedes CLE Coupé е ориентирано към E-клас Coupé, а не към C-клас с две врати. CLE ще стартира от около 115 000 лв., а цените на кабриолета засега не са известни. AUTO BILD предполага базова цена от около 128 000 лв.
ИЗВОД
Място като в E-клас Coupé и спортни заложби като при C-клас Coupé: CLE комбинира двете. Страхотно е, че има 6-цилиндров, но очаквах повече при дизайна.







