2024
Кабриолетите при Mercedes имат удивително дълга история, човек би трябвало да се върне поне 100 години назад, но също така би може да започне от 1949-та с Typ 170, който се е предлагал също като вариант с отворен покрив. И така с пълна газ през десетилетията, пардон, за малко да кажа „през вековете“. Днес, най-новият открит модел от Щутгарт е Mercedes CLE Cabrio. Той де факто замества два автомобила. А именно С-клас Cabrio и Е-клас Cabrio, но с дължината си от 4,85 метра е видимо по-близък до Е-клас. Дизайнът е издържан в духа на актуалния стил при Mercedes: хармоничен, спокоен и завършен, с много красиви елементи. Предницата, с изнесената охладителна решетка и интегрирана в нея голяма трилъчна звезда, преден капак със силно изразени контури, както обикновено с тесни фарове, къс надвес отпред, малко по-издължен отзад и големи колела, в този конкретен случай с размер 20 цола. Предната А-колона е относително наклонена, страничната линия затворена по посока нагоре, със силно изразена характерна форма, а при задницата, която е доста мащабна, имаме разделени стопове в обща декоративна лайсна. Производителят нямаше да се казва Mercedes, ако не се беше потрудил значително по отношение на покрива, който е изработен от няколко слоя, с различни материи, много скъпо и филигранно конструиран, отваря се изцяло електрически за 20 секунди, при скорост до 60 км/ч.
На борда също всичко изглежда добре познато: луксозно, много сериозна обработка, всичко в стила на актуалния дизайн при Mercedes. Впечатление правят екранът за водача с размер 12,3 инча, както и централния монитор с тъчфункция и с размер 11,9 инча, който тук специално при кабриолета може да променя наклона си, за да се избегнат евентуални досадни отблясъци, което между другото работи доста добре. Вече го тествахме. По отношение на наличното пространство, от Mercedes казват, че това CLE Cabrio е позиционирано чувствително над С-клас Cabrio, но малко под кабриолета на Е-клас. Честно казано, няма поводи за мрънкане, защото наличното място е определено щедро. Седалките между другото са също много удобни, с много удачна форма. Системата за странична опора е нова и специална разработка за CLE. Подглавниците са интегрирани в облегалките, също така вграден е така нареченият „душ за врата“, за хора, които предпочитат да се къпят с по-гореща вода. Подобна джаджа, налична отново само при кабриолета, е отвеждането на въздушната струя от челното стъкло, което заедно с въздушната преграда, позиционирана зад подглавниците, създава ефекта на голям виртуален шибедах.

По отношение на двигателите е наличен избор между един дизелов и три бензинови, а на малко по-късен етап ще последва също Plug-in хибрид. Двулитровият, 4-цилиндров дизел генерира 197 к.с. Двулитровият 4-цилиндров бензинов агрегат е наличен в два варианта – с 204 и 258 к.с. Върхът на сладоледа, без абсолютно никакви компромиси, е 3-литровият редови 6-цилиндров бензинов мотор с 381 к.с. Определено фамозен агрегат, работещ изключително спокойно и тихо, култивирано, развърта се със завидно удоволствие, нежен и мощен, както трябва и да бъде, при което си партнира хармонично с 9-степенната автоматична предавателна кутия. Нещо, което също се е получило много сполучливо при този Mercedes, това е настройката на автомобила. Това CLE Cabrio лежи здраво на пътя, което не е изненада при тегло, което е със 150 кг по-тежко в сравнение с Coupe версията. Колата върви със самочувствие, едва забележимо обира неравностите, по характерния за Mercedes начин. В същото време автомобилът прави също така впечатление, на фона на перфектно настроеното си кормилно управление и този мощен 6-цилидров редови агрегат, с нека да го наречем „щипка“ спортен дух и атлетична динамика. При това по един много изискан и дискретен начин.
Тестваното днес CLE Cabrio си е един много специален начин да шофираш автомобил. Изключително луксозно, невероятно комфортно, особено с фамозния редови 6-цилиндров мотор доставя неподправено удоволствие. В същото време върви по един своеобразен, изключително земен начин.

Цените стартират в Германия от еквивалента на 122.000 лева за 2-литровия, 4-цилиндров мотор. Автомобилът от видеото с редовия 6-цилиндров агрегат се предлага от едни небрежни 176.000 лева. Моделът вече е наличен при търговците, така че – забавлявайте се!
Още красиви и мощни автомобили с трилъчната звезда, при това свързани конкретно с България, ще откриете в луксозното издание на нашия колега Иван Колев, посветено на историята на Mercedes в наша страна. От Царство България, през годините та социализма до наши дни. Любопитни факти и уникални исторически кадри, свързани с легендарната марка у нас. Поръчайте удобно от редакцията.