Mercedes CLA от Vilner: не по желание на клиента!

2404
2017

През 2003 година Mercedes-Benz изненада приятно публиката с представянето на Vision CLS. Това се случи на салона във Франкфурт, а отзивите за концепцията на 4-вратото купе се оказаха толкова положителни, че година по-късно германците вече имаха серийната кола, която се превърна в абсолютен хит. Резултат, който доведе и до появата на BMW Серия 6 Gran Coupe и Audi A7 Sportback. Успехът на купеобразния седан CLS се отрази и на други сегменти от индустрията: молекули от тази формула могат да бъдат открити дори и в появата на BMW X6 (2007 г.), SUV-Coupe-то или нареченото от тях SAC (Sports Activity Coupe), което пък Mercedes копира с GLE Coupe (2015 г.)

Започнахме с това голямо парче автомобилна история, защото последният проект на Vilner е базиран на най-новото олицетворение на идеята седан-купе, най-новото и най-компактното от жанра – baby’ CLS или CLA Coupe. Проектът се различава от останалите досега поради две причини: първата е, че собственикът докарва почти базов автомобил в ателието с идеята той да бъде „облагороден“ и персонализиран от Vilner за сума в размер на около 20% от стойността, платена за колата. Втората е, че надграждането над почти базовото изпълнение на този CLA 250 е направено изцяло по вкуса на дизайнерите на Vilner, без каквото и да е влияние от страна на поръчителя. Определящ за последния е бил единствено бюджетът.

Поръчка-мечта? Не съвсем, защото колата е трябвало да бъде достоен проект, съчетаващ едновременно възможно най-голямо количество арт идеи, модификациите да не струват прекалено много, като същевременно резултатът да бъде значително по-стойностен като визия и усещане автомобил. Резултат, който в крайна сметка да се хареса и на клиента.

Задача номер 1: още по-подчертан ‘coupe’ ефект за пасажерите. Vilner го постига с внимателно полагане на различен цвят алкантара от линията на стъклата нагоре. Целият таван заедно А- и C-колоните е обвит с висококачестваната материя в карамелено кафяв цвят, докато B-колоните са облечени в черна алкантара, същата като тази, приложена за облицовка на рамката на панорамния люк и сенниците. Там кафявият конец свързва двата цвята, а ефектът е за плаващ таван, което дава и усещане за повече пространство за главите на втория ред.

Задача номер 2: прилагането на неизползвана досега техника за тапицерията – фина перфорация с 3D ефект. Това е и най-скъпата техника, ползвана в купето, която освен че придава индивидуалност на колата, влияе положително и на комфорта заради дишащия ефект на седалките. Vilner подменя само средите на седалките, като визуално се постига пълна трансформация. Същата перфорирана кожа е положена и върху корите на вратите, а цветът е ползван и при преобразяването на централната конзола. Воланът е скосен и частично покрит с кафява кожа съшита със син конец, цвят повтарящ се и от новите предпазни колани.

Традиционно покритите с твърда пластмаса основи на седалките Vilner биват променени с комбинация кафява кожа/черна алкантара, която продължава и по целите гърбове на предните седалки. Прецизно скроените парчета от двете материи са съшити с двоен шев и конци с цвят, контрастен на съответния елемент – черната алканатара с кафяв конец, а кафявата кожа с черен. Резултатът е салон с няколко класи над почти базовия, с който колата влиза в ателието. X-образните центрове на въздуховодите в ‘Honey Bronze’ завършват трансформацията на салона.

Базовото усещане отвън също е значително надградено – единствено фаровете подсказват за изходното изпълнение на това CLA 250. Стоповете са затъмнени, задната емблема е лакирана в черно, а липът на декоративния дифузьор е лакиран в Honey Bronze. В същия свят са фолирани страничните декоравивни елементи в основата на стъклата и в дръжките на вратите, както и напречната лайстна на предната решетка. По средата стои също лакирана в черно емблема. 17-цоловит джанти със семпъл дизайн са значително облагородени с комбинацията ‘Gunmetal Light Graphite’/‘Honey Bronze’, а подписът на ‘Vilner’ на задния капак завършва колата.

Технически данни: Mercedes-Benz CLA 250 (2016), 1991 куб. см, 4-цил., редови, 211 к.с., 350 Нм, 7-ст. DCT, предно предаване, 1475 кг

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин