Mercedes CLA на старо: Shootingstar без проблеми


9
окт.
2018

ПРЕЗ 2013 ГОДИНА при дилърите на Mercedes се появиха съвсем нови клиенти. Представеният на Berlin Fashion Week CLA въодушеви тълпи от водачи, които преди не бяха искали да имат нищо общо със „звездата“. На обществеността особено й допадна провокативният дизайн. Същото не може да се каже за традиционалистите, които се дразнеха от дизайна, леко неумело адаптиран от CLS. В началото на 2015 година го последва комбито, наречено Shooting Brake (Х 117). То наистина изглежда малко странно, но благодарение на по-високата линия на покрива предлага повече място над главите за пътниците на задната седалка, както и багажник с вместимост близо 500 литра. Заради тесния си отвор и висок товарен ръб обаче багажникът не се товари лесно. Автомобилите с ярка визия често биват упреквани, че не залагат особено силно на вътрешните добродетели.

Нашият поддържан екземпляр се продава от Autohus в Бремен. След 2 години и 80 000 км вътре той блести почти като чисто нов

При CLA това обаче не важи. Наистина, Shooting Brake все още е доста нов модел, но изводи за качествата му в дългосрочен план могат да бъдат направени от техническата му база Mercedes A-клас. От 2013 година и след много над 250 000 километра в продължителния тест на AUTO BILD той впечатлява с почти категоричния си отказ да посещава сервиза – освен за обслужване. В актуалния доклад на TÜV А-клас е на първо място. Защо ли – това се вижда и в интериора на нашия тестов автомобил, който е изминал 80 000 километра без практически никакви следи. Големите само 16 цола джанти са по-скоро рядкост, но с тях стегнато настроеният CLA вози безупречно.

Максималната вместимост на багажника на комбито е 1354 литра.

Ние препоръчваме безгрижния 1,6-литров бензинов двигател, който задвижва CLA 200 повече от приятно със своите 156 к.с. Но и нашият грубо тракащ дизелов двигател със 136 к.с. не може да се оплаче от липса на мощност. 7-степенната скоростна кутия с два съединителя работи хармонично и почти без придърпване, като цяло не проявява склонност към повреди, единствено се нуждае от смяна на маслото на всеки 100 000 километра или 5 години. По-притеснителна е единичната ангренажна верига на двигателя OM651, която е монтирана откъм трансмисията. Ако се наложи смяната й, се налага демонтиране на двигателя и на скоростната кутия – което отнема много време и е скъпо.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете с проблемните зони на модела

Още по темата