Mercedes CL 55 AMG F1 Edition – с най-добрите спирачки на своето време

2511
2024

В периода между 2000 и 2001 г. от Mercedes CL 55 AMG F1 Edition са произведени само 55 бройки. Сега номер 35/55 ще бъде продадена на аукцион

Днес керамичните спирачки са нещо напълно стандартно за спортните автомобили – както и за т.нар. Performance SUV. Но далеч не бяха преди 25 години: тогава иновативната технология беше запазена само за състезателните автомобили – докато през 2000 г. Mercedes не я въведе в CL 55 AMG F1 Edition!

Лимитираният само до 55 бройки модел с цена като нов 330.000 германски марки се превърна в първия сериен автомобил в света, оборудван с керамични спирачки. Той е направен като шосейна версия на F1 Edition, използван като автомобил на сигурността във Формула 1 по време на сезони 1999 и 2000 г.

На пръв поглед CL 55 AMG не може да бъде разпознат като рядката специална версия F1 Limited Edition.

Базираният на развиващия 360 к.с. CL 55 AMG F1 Limited Edition беше предлаган само в сив металик. Освен по фините надписи върху задната част и калниците, специалният модел не се различава външно от стандартния CL 55 AMG C 215.

Но най-важният акцент при него, разбира се, са керамичните спирачки. Спирачните дискове, изпечени при 1000 градуса и покрити с течен силиций след охлаждането, са с около 60 процента по-леки от стоманените. Керамичните спирачки са по-добри показатели при спиране, особено в екстремни ситуации.

Mercedes CL 55 AMG F1 Edition: № 35/55 се продава на търг

Номер 35 от общо 55 произведени ще бъде продаден на търг от аукционната къща RM Sothebys по време на търг в Дубай в началото на декември. Екземплярът от редкия модел е само на 58.534 километра, в напълно оригинален вид – и на снимките изглежда отлично.

5,5-литровият атмосферен V8 в CL 55 AMG генерира 360 к.с. и 510 Нм.

Под предния капак работи легендарният 5,5-литров V8 атмосферен двигател (M 113), по който не са правени никакви допълнителни модификации. Той генерира 360 к.с. и максимален въртящ момент 530 Нм. V8-двигателят с компресор, 500 к.с. и 700 Нм се поставяше на C 215 само от края на 2002 г. Обявеното от Mercedes ускорение от 0 до 100 км/ч отнемаше 6,0 секунди – поради високото тегло от 1865 килограма.

В интериора не ни очаква нищо по-интересно освен плакета пред скоростния лост, указващ, че въпросният F1 Limited Edition отговаря на стандартния CL 55 AMG. Въпреки че седалки тип „корито“ изглеждат страннно в луксозно купе като C 215, те – в комбинация с керамичните спирачки – допринасят значително за очарованието на F1 Limited Edition. За съжаление, екземпляр с номер 35/55 е оборудван със стандартни седалки – каквито са по-скоро рядкост за представителите на модела.

Специалният модел се предлага със седалки тип „корито“ серийно – но без доплащане клиентите могат да получат и обикновени (какъвто е и случаят тук).

Някогашна цена на автомобила като нов – 330.000 марки

Mercedes CL 55 AMG F1 Limited Edition някога се е продавал срещу зашеметяващата сума от 330.000 германски марки. Почти 25 години и 58.000 километра по-късно прогнозната цена на въпросния екземпляр е еквивалентна на 40.000 до 60.000 долара (76-116 хил. лева), което също съответства приблизително на текущата пазарна стойност. Но уви, карбоново-керамичните спирачки вече за смяна!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин