2022
Новото поколение на С-класата се хвърли в борбата срещу A4 и Серия 3 като „малката S-класа“ – следвайки както екстериорния, така и интериорния дизайн на модела от Щутгарт, превърнал се в еталон за лукс. Изисканият Benz стъпи на българския пазар с базова цена 88 200 лева – в които винаги е включена 9-степенна автоматична трансмисия и хибридна система. Напълно в духа на новите тенденции в цялата автомобилна индустрия, и този премиум модел със звезда на предния капак следва тенденцията малък двигател, големи дисплеи в кокпита.
Ние тествахме версията C200 4MATIC (от 92 250 лв.) – която комбинира двойно задвижване със скромен 1,5-литров бензинов агрегат в система „мек хибрид“, генерираща 204 конски сили (плюс още допълнителни, благодарение на интегрирания между двигателя и скоростната кутия електрически модул). Въпреки наличието на 300 Нм, ускорението от 0 до 100 км/ч за 7,1 сек и максималната скорост 241 км/ч под натоварване Downsizing-агрегатът не подхожда на премиум характера на този Benz, тъй като става доста шумен, a понякога без да е необходимо автоматикът „сваля“ по две предавки. Премиум модел модел заслужава нещо по-потентно и с по-голям въртящ момент – ето защо си заслужава да инвестирате в някоя от 2-литровите моторизации. Иначе разходът при динамично шофиране извън града е съвсем разумен – около 7 л/100 км, а 66-литровият резервоар ни даде възможност да шофираме без презареждане от София до Русе и обратно. Удобните седалки със стегната тапицерия не изморяват на дълъг път, а достатъчно просторно за високи пътници е и отзад.

Ако търсите истински Benz, с който да се наслаждавате на спокойно придвижване и комфорт, ще можете да се задоволите и с базовия бензинов агрегат на С-клас. А отдаденото на Facebook и Instagram поколение ще се наслади на огромния тъчскрийн с диагонал почти 40 сантиметра! Благодарение на него управлението в кокпита е почти изцяло без физически бутони, а високата резолюция създава усещане за качество също както и останалите материали в интериора – както подобава на достоен Mercedes. Водачът и пасажерите могат да избират измежду цели 64 цвята на амбиентното осветление – докато намерят подходящия за своя вкус.

За съжаление, няма възможност за поръчка на въздушно окачване – можете да разчитате единствено на адаптивни амортисьори (серийно), които предлагат нежен режим Comfort. Атрактивна опция са завиващите задни колела (4220 лв. в пакет), които подбряват динамиката и улесняват маневрирането.
Серийното оборудване включва интелигентни LED High Performance фарове, инфотейнмънт система MBUX с разширена функционалност, пакет Mercedes me connect с дистанционни услуги през мобилен телефон и набор от системи за безопасност и асистиране на водача, в т.ч. камера за заден ход, активен спирачен асистент с функция при завиване, асистент за ограничението на скоростта, активен асистент за лентата за движение и др. Без доплащане ще получите и система за безключов достъп, отопление на предните седалки, електро-пневматични 4-посочни лумбални опори и 2-зонов автоматичен климатик.

Извод
В последното си поколение C-класата е станала още по-интелигентна и още по-дигитална. Но истински премиум моделът ще се усеща само с 2-литров двигател.
TEХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1496 см3 • Мощност 150 кВт (204 к.с.) при 5800 об/мин Макс. въртящ момент 300 Нм • Задвижване двойно/9-степ. автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4751/1820/1437 мм • Тегло (празен) 1605 кг • Багажник 455 л • 0–100 км/ч 7,1 сек Макс. скорост 241 км/ч • Разход 6,5 л А95Н • Емисии CO2 149 г/км Цена от 92 250 лв.