Mercedes C-клас (W205/S205) на старо: във форма за втора кариера

1509
2022

ВАШАТА ДОБРА ЗВЕЗДА НА ПЪТЯ – така звучеше дълги години рекламният слоган на Mercedes. Изглежда е точно така. Предлаганият от Autohus в Бокел C 220 d T-модел е прототип на луксозен служебен автомобил. След 4 години и 3 месеца „звездата“ струва 39 500 лв. За тези пари получавате елегантен автомобил от среден клас с много място отзад. Като нов този T-модел (комби) с ниво на оборудване Avantgarde и екстри като навигационна система, асистент за паркиране, темпомат Distronic, LED светлини и подгряване на седалките е струвал 98 500 лв. Пробегът от 177 062 км звучи по-драматично, отколкото е в действителност.

ОБЯВИ ЗА C-КЛАС W205/S205 НА СТАРО

Въведеният през 2014 г. дизайн на интериора изглежда доста благороден за модел от средния клас

Този C-клас няма нищо общо с употребяван автомобил. Още веднага след студения старт дизеловият агрегат с Eвро 6 демонстрира добри маниери и работи без вибрации. Управляващата се чрез лост на кормилната колона 9-степенна автоматична трансмисия (от 2016) сортира предавките прецизно. Окачването и комфортът на возене на модела все още са сред най-добрите в класа. Това важи особено тогава, когато е поръчано и опционалното въздушно окачване. По време на пробното шофиране не установихме странични шумове от разбити оси – така типични за по-старите C-класи. Следи от износване имаше само по предния капак – вследствие на удари от камъчета. Това означава, че автомобилът често е каран бързо по магистралата.

Скоростният лост на волана освобождава място на централната конзола
С цел задоволяване на всякакви предпочитания C-клас предлага режими на шофиране
Добре четящ се аналогов скоростомер, дисплей с висока резолюция
Размерът на монитора и изображението на картите са остарели. Тук възрастта си личи най-много

Монтираният надлъжно OM 651 турбо дизелов двигател е от по-старо поколение, като е сменен с фейслифта през юли 2018 г. от новото поколение двигатели OM 654. По-старият агрегат обаче в никакъв случай не е лош избор. Със 170 к.с. при необходимост C- клас демонстрира изненадващо добри динамични характеристики. С 66 литра дизел и 25 литра AdBlue спиранията за зареждане са по-скоро рядкост. Добре шумоизолираният агрегат със самовъзпламеняване и Eвро 6 не е нервен, като ускорява изненадващо бързо и прави убедителен шпагат между икономия и удоволствие от шофирането.

С доплащащите се ILS-фарове светлините са екстремно добри

По отношение на изработката след четири околосветски пътешествия C-клас не ни дава основания за забележки. Няма скърцане и тракане, на седалките с частично кожена тапицерия големият пробег не им личи. Единствено малко дразнеща е уязвимостта към надраскване на пиано лака на централната конзола. И след като все пак започнахме с мрънкането: за премиум продукт от 2018 г. инфотейнмънт системата не изглежда много модерна заради малкия си монитор без функция за допир. Липсват и функции като Apple CarPlay и Android Auto. Иначе подходящият за семейства модел на Daimler си върши работата много добре. На подемника откриваме одраскана броня и износени спирачки – с това проблемите приключват. Консервирането на каросерията е добро, дори и ауспуховата уредба е в добро състояние.

C-клас се справя уверено със завоите. Управляемостта се възползва от класическото задно задвижване
В средата на 2018 г. дизеловият двигател OM 651 е пенсиониран. Той си остава добър избор

Гамата от моторизации за модела е много широка. Базовите дизелови двигатели с обем 1,6 литра и 122 к.с. са от Renault, а разполагащият с 510 к.с. V8 битурбо агрегат в AMG C 63 S засенчва дори и спортни автомобили. От фейслифта през 2018 г. се монтират отчасти и 48-волтови системи със задвижван от ремък стартер-генератор. C 300 h (до 2018) и C 300 de (от 2019) са двата хибридни модела, комбиниращи дизелов двигател и електромотор.

Големите спортни седалки с частична кожена тапицерия са част от нивото на оборудване Avantgarde. Изкуствената кожа обаче често е напукана
Висококачествено тапициран багажник, вместимостта е на средно ниво. Задните облегалки се сгъват дистанционно

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин