Mercedes C-клас All-Terrain: премерен в калта (ТЕСТ)

2012
2022

МОКРО И ХЛЪЗГАВО Е, а изкачването е 50 процента. И това не е всичко. На половината от наклона „лудият“ човек на Mercedes на предната дясна седалка ми предлага да спра. Както и очаквах, след натискането на спирачките и спирането автомобилът се връща 1,5 метра назад.

А сега, г-н Mercedes? Просто потегляте отново. С 40 милиметра по-голям клиренс и със серийно двойно задвижване новият Mercedes C-клас All-Terrain притежава значително по-голям катерачески талант в сравнение с преди. Разпределението на мощността е фиксирано: 45 процента към предната ос, останалото към задната. Два нови режима на движение (Offroad и Offroad+) имат за цел да помагат за сигурното придвижване извън пътя на комбито с висока позиция на седене.
Системата DSR (Downhill Speed Regulation) и асистентът за потегляне по наклон дават възможност за скорост до 18 км/ч. Както напред, така и назад между другото. Ако изберете специалното оборудване Digital Light, ще получите светлини за офроуд, които осветяват максимално зоната пред автомобила. Експедицията може да започва. Принципно All- Terrain винаги е базиран на ниво Avantgarde. Посредством MBUX системата на разположение на водача са офроуд съдържания като наклон и ъгъл на завой, координати или компас.

Сиви тасове на джантите и повече клиренс осигуряват дистанцията спрямо „обикновения“ С-клас T-модел

Броните и калниците са доста рустикални. Но както появилият се през 2017 г. Е-клас в рустикалния вариант All-Terrain появилият се сега по-малък брат също се чувства по-добре върху асфалта.

T-модел – седанът не се предлага като All-Terrain – е пораснал на дължина с 4 до 4755 мм и на широчина с 21 до 1841 мм. Иначе във вътрешното пространство няма промяна – с изключение на по-високата позиция на седене. Отзад продължават да се побират между 490 и 1510 литра, а задната облегалка се сгъва в съотношение 40:20:40. Пасажерите се радват на комфортното окачване с пасивни амортисьори. Нивото на шум е ниско, а впечатлението от качеството – високо. С ESP система за ремаркето, асистент за маневриране и прикачен товар до 1,8 тона този All-Terrain е идеален за притежателите на коне.

Кокпит с новата система за управление MBUX-Zero-Layer. Принципно All-Terrain е базиран на нивото на оборудване Avantgarde

В такъв случай обаче препоръчваме мощния дизелов мотор. All-Terrain ще продължи да се предлага в две моторизации. Бензиновият C 200 4Matic е с 204 к.с., а благодарение на интегрирания стартер-генератор може закратко да бууства с още 20 електрически конски сили. Приятен мотор, стига да не го напрягате много. Иначе ще станете свидетели на другата страна на 1,5-литровия 4-цилиндров агрегат. Тогава голямото тегло на All-Terrain си казва думата, серийната автоматична трансмисия вдига много оборотите на машината и освен че го прави шумен, му вдига и разхода на гориво. Значително по-мощен и по-уверен е дизеловият двигател в C 220 d 4Matic с 200 к.с. Той също разполага закратко с допълнителни електрически 20 к.с. Но с разхода си от 4,9 до 5,6 л/100 км е с 2 л по-икономичен в сравнение с бензиновия мотор.

All-Terrain може да се поръчва веднага, като изборът е между един дизелов и един бензинов вариант

C 200 стартира от 106 030 лв. (изчислено по данни за Германия), а за C 220 d трябва да приготвите 110 790 лв. Пътят до звездите е стръмен.

Първите впечатления

Симпатични офроуд хрумвания, талантливо двойно задвижване, различна визия. Въпреки високия център на тежестта пъргаво пътно поведение. Бензиновият двигател е малко напрегнат, а цените са високи.

All-Terrain може да се поръчва веднага, като изборът е между един дизелов и един бензинов вариант

Извод

Новият All-Terrain може повече от очакваното, но то едва ли ще му е нужно. Подходящ като красив автомобил за теглене на ремарке с добро сцепление, моделът бездруго е интересна алтернатива на нормалния С-клас.

Много място и удобно качване. C-клас е пораснал на дължина

Teхнически данни: Mercedes C 200 4Matic All-Terrain

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред. надлъжно Работен обем 1496 см3 Мощност 150 + 15 кВт (204 + 20 к.с.) Макс. въртящ момент 300 Нм Задвижване двойно/9-степ. автоматик Д/Ш/В 4755/1841/1494 мм Тегло 1795 кг Прикачен товар 1800 кг Багажник 490–1510 л 0–100 км/ч 7,5 сек
Макс. скорост 231 км/ч Разход 6,8 л А95Н/100 км Емисии CO2 155 г/км Цена от 106 030 лв. (по данни за Германия)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин