Тунинг » Mercedes by Chameleon: варварска инвазия

Mercedes by Chameleon: варварска инвазия

2705
2022

През 80-те години собствениците на Mercedes-Benz във Великобританя са големи късметлии. Ако някой от тях реши, че колата му започва да изглежда прекалено дискретно, знае, че винаги може да се обърне за съдействие към едни ненадминати по своята арогантност специалисти – хората от тунинг фирмата Chameleon. В онези години това са единствените „варвари“ на Острова, които могат безмилостно да „разпънат“ или „насекат“ един автомобил, така че от неговия характер да не остане и следа. Фокусът на Chameleon е съсредоточен основно върху класическите изпълнения на Range Rover, както и върху три модела на Mercedes-Benz – 190 E, S-класата и SEC.

Тъй като най-малкият от тях – 190 E, очевидно не може да се използва като пълноценен материал за тунинг профилактика, Chameleon предлага само „тонизиращ“ пакет, който се състои от много по-пищни предни и задни брони, изработени от кевлар, както и 16-цолови джанти. Моделът, известен като Cyclone, може да бъде поръчан и с компресор и видоизменено окачване, докато останалите опции включват цялостна кожена тапицерия, завеси, килим Wilton, телевизор и видеоплеър в централната конзола, плюс маса за пикник и персонализиран багажник.

За клиентите с по-дълбоки джобове Chameleon предлага и собствена версия на Mercedes-Benz 1000 SEL, базиран на престижния седан W126. Тук стандартният пакет е същият, както при 190 E, което означава по-големи колела и тунинг комплект, състоящ се от голям заден спойлер с интегрирана телевизионна антена във вид на бумеранг, докато подобреното спортно окачване и компресорът се добавят към сметката само по желание на клиента. Автомобилът съществува и във версия с дълга база и 7-местна каросерия, при която списъкът с опции е допълнен от електрическа преграда между шофьора и пътниците, като комуникацията от двете страни на преградата се осъществява чрез интерком.

Всъщност се оказва, че през 80-те години огромен брой специализирани фирми предлагат доста силно модифицирани версии на S-класата и още тогава подобни преработки вече не учудват почти никого. Ето защо полето, на което Chameleon решава да разгърне своя неудържим творчески потенциал, е в дивите трансформации, направени на базата на Mercedes-Benz SEC. Това е един от елитните фирмени модели, които се отличават с високо ниво на лукс, изключителна динамика и осигуряват безпроблемно и комфортно пътуване, като всичко това е обвито от сдържан и леко консервативен дизайн. След яростната хирургическа намеса на Chameleon обаче не остава и намек от целомъдрие, а дискретните линии на аристократичния първообраз са заличени от брутални ръбове и остриета. Най-грубото посегателство върху имиджа на 500 SEC е в удължената и обезобразена до непоносимост предница в комплект с прекомерно раздутите и агресивно набраздени калници.

Предните колела са с размер 9×15″, а задните – 12×15″, като при тях са използвани и по-големи гуми 345 35 VR15, които между другото са със същата ширина като на актуалното по същото време изпълнение на Lamborghini Countach.

Моделът, наречен Chameleon Typhoon, дебютира през октомври 1983 г. на автомобилния салон в Лондон, а прогнозната му пазарна цена е 54 000 британски паунда (плюс данъците). По време на изложението управляващият директор на компанията Майк Л’Хавър казва: „Колата на мъжа е негова любовница и колкото по-красива е каросерията ѝ, толкова по-отдаден ще ѝ бъде той.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ