2024
Какво написа AUTO BILD България преди 20 години
Досега SLK 55 AMG можеше да се види само в ролята на Safety Car във Формула 1. Сега вече е достъпен за всеки… с достатъчно средства и смелост.
Е, вярно е, че колелата не са 19-цолови, липсват четириточковите предпазни колани, радиоапаратурата и мониторите. Вярно е и това, че бъдещите собственици на цивилния SLK 55 AMG ще трябва да се откажат и от уникалните „буркани“ на покрива.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Трябва обаче да признаем, че последните биха изглеждали твърде неуместно при движение по нормалната пътна мрежа. В крайна сметка създаденият от AMG малък роудстьр се нуждае от тази специализирана екипировка. Така ще може да се справя със задълженията си като автомобил на сигурността в състезанията от тазгодишния шампионат във формула 1 и ще държи под контрол бясната глутница от болиди.
Цивилната версия на модела разполага с всичко, от което би изпитал нужда имотният почитател на ураганите – осемцилиндров двигател с 360 к. с., седемстепенна автоматична трансмисия Speedshift с възможност за ръчно превключване от волана, удобни и за дълги пътувания спортни седалки, 18-цолови алуминиеви колела, спортно настроено окачване и спирачна система, която може да приведе надеждно в покой гореизброеното.
Определението „малък роудстър“ всъщност е доста неподходящо на фона на казаното дотук, защото наличието на V8 в този автомобилен клас само по себе си е истинско събитие, собственото тегло на шосейния болид от 1540 кг също не е шега, ускорението от 4,9 сек от 0 до 100 км/ч могат да засрамят доста по-едри спортни екземпляри, а и цената (147 821 лв с акциз и ДДС) си я бива… От друга страна обаче, кога удоволствието от шофирането на автомобил в този мощностен диапазон е било евтино?
А удоволствието в случая наистина е гарантирано. Независимо значително по-тежкия задвижващ агрегат (със 167 кг повече от компресорния V6 на предходната версия), SLK AMG не показва с нищо евентуално претоварване на предницата и се държи напълно предвидимо и адекватно в завой. Сериозен принос в това отношение безспорно има и обстоятелството, че дори при изключена ESP, системите за контрол на поведението (ESP, ASR и BAS) усещат приплъзването на вътрешното за завоя колело и възстановяват сцеплението му с прилагане на фино дозирано спирачно усилие без намаляване на мощността на двигателя. По този начин сцеплението на целия заден задвижващ мост се поддържа постоянно в оптимални граници и се гарантира страхотно удоволствие от управлението на роудстъра на писта.
Истинските „ловни полета“ на SLK 55 AMG обаче си остават изпълнените със завои пътища. Всяко изпреварване гъделичка директно центъра на удоволствието на човека зад волана – могъщият V8 реагира светкавично, а трансмисията изпълнява желанията на водача без никакво мислене и суетене. Ръчният режим за превключване на предавките позволява оборотомерът „да бъде напълнен догоре“ без автоматиката да поеме инициативата и да премине на по-висока предавка.
По традиция целият този процес се извършва под акомпанимента на композиран от AMG страховит саунд, изкушаващ водача да започне да си тактува бодро с десния крак… Акустиката става още по-впечатляваща, след като покривната конструкция бъде сгъната с истинско галапредставление, което трае 20 сек и се прибере под задния капак, отнемайки 92 от общо 300-те литра багажен обем. Пилотът на автомобила за сигурност във формула 1 Бернд Майлендер не разполага с подобна възможност – пречи му именно ефектната редица „буркани“ на покрива. За сметка на това инженерите на AMG са дарили служебното му возило с толкова гръмовен вокал, че и най-задрямалият VIP гост в падока би се обърнал след него…