2022
В края на 60-те години Mercedes-Benz представя своя първи концептуален автомобил, познат като С 111, който съчетава в едно цяло фирмената традиция (включително и отварящите се нагоре врати, аналогични с 300SL), върховите технологии на епохата, към които принадлежи и изключителният ванкелов двигател, и невероятно провокативния и авангарден дизайн като цяло.
Първият С 111 е завършен и представен на автосалона във Франкфурт през есента на 1969 г. Той разполага с четири-роторен двигател Wankel, който осигурява мощност от 280 к.с. и максимална скорост от 256 км/ч (коефициентът на съпротивление показва доста приличната стойност от 0,35 ). Прототипът е тестван на пистите Унтертюркхайм, Хокенхайм и Нюрбургринг през април и май 1969 г. и е снабден с една от първите антиблокиращи системи, които скоро след това са внедрени и в голяма част от серийните автомобили на Mercedes-Benz.

Около пет месеца по-късно започват изпитанията на подобрената версия С111 – II, която разполага с по-мощен двигател от 350 к.с. и усъвършенствана аеродинамика (Сх = 0,325). Благодарение на това прототипът вече достига 296 км/ч, при ускорение от 0 до 100 км/ч равно на 4,8 секунди. Окончателният вариант е демонстриран пред група журналисти, които въпреки пъвоначалния скептицизъм са принудени да констатират забележителните технологични и динамични достойнства на автомобила.
Вторият вариант на изумителния Mercedes-Benz С111 е представен официално пред публика на автосалона в Женева през март 1970 г., а през есента на същата година е показана и неговата подобрена версия с 4,8-литров мотор, който позволява скорост от 300 км/ч при максимална мощност 350 к.с.

Ефектният клиновиден автомобил с ярко оранжева каросерия, още тогава е нарочен от журналистическата гилдия за духовен наследник на митичното купе 300SL Gullwing, но почти веднага е критикуван от експертите, които (без да взимат под внимание факта, че този прототип е конструиран още през втората половина на 60-те години) прибързано констатират, че въпросната концепция е прекалено разточителна откъм разход на гориво за период, в който първите петролни кризи вече разтърсват западния свят (по това време Mercedes-Benz действително декларира намеренията си за масово внедряване на роторните двигатели в серийната си продукция, а те, както е добре известно, не се славят с особена икономичност и екологичност). Фирмата обаче приема предизвикателството и предприема сериозна работа върху далеч по-икономичните дизелови двигатели, като първата подобна разработка е уникалният 5-цилиндров мотор, изпробван при седана 300D.

Спортният Mercedes-Benz C111 предизвиква изключителен интерес сред по-заможните клиенти на компанията. Много от тях дори изпращат чекове с колосални суми до производителя само и само да получат гаранция, че ще притежават един от първите екземпляри. За съжаление, историята на модела завършва толкова бързо, колкото и започва. Роторният двигател, изпробван при С111, се оказва прекалено сложен като конструкция и това е една от основните причини модълът да не достигне до серийно производство. Две години след официалното представяне серията от завършени прототипи става част от експозицията на заводския музей.
