2023
Бурната история на AMG стартира през 1971 г., когато новосъздадената компания прави своя състезателен дебют по време на 24-те часа на белгийската писта Спа. Тогава екипът на AMG се готви за надпреварата със специално преработен Mercedes-Benz 300 SEL 6.9, но за нещастие автомобилът претърпява тежка катастрофа още по време на тренировките, проведени две седмици преди състезанието… Подобен инцидент неведнъж е слагал край в мимолетната кариера на множество фирми, но за AMG това е само началото на блесяща и изпълнена с емоции история. За ужас на конкуренцията напълно унищоженият SЕL е старателно възстановен и успешно изпробван от фирмените пилоти Ханс Хайер и Клеманс Шикентанц. Скоро след това те се включват и в същинската надпревара на белгийската писта, където печелят призовото място в своя клас и втора позиция в генералното класиране.
След този триумф екипът на AMG е обхванат от неудържим творчески ентусиазъм и амбиция за победа. Всичко това обаче е подплатено и от необходимия инженерен опит, както и съответното ноу-хау и резултатите не закъсняват. Между 1986 и 1993 г. AMG Mercedes 190E печели 50 състезания от Германския шампионат за туристически автомобили! В периода 1994 – 1996 г. автомобилните маниаци стават свидетели на съкрушаваща серия от още 32 победи от страна на AMG C-клас, последвани от още две призови места и две титли при пилотите в едни от най-изтощителните серии в света – DTM и ITC.
След 1997 г. серийните модели, изработвани от AMG, отбелязват серия от победоносни участия в GT-шампионата на ФИА, където се утвърждават като безспорни фаворити през 1997 и 1998 г.
Целият технически актив от пистовите експерименти на Mercedes-AMG GmbH почти незабавно се прелива и върху серийните преработки на фирмата, които от много години насам са сред най-търсените тунинг-версии на Mercedes-Benz. Силно изразеният сътезателен нрав на AMG въздейства магически върху всеки, който е имал удоволствието да управлява подобен шосеен болид.
Mercedes-Benz CL 65 AMG
Световната премиера на това произведение на изкуството е по време на автосалон в Женева през 2003 г. Новият CL 65 AMG продължава традицията на неповторимите двигатели V12. Благодарение на двата турбокомпресора мощността на автомобила е повишена на 612 к.с. при 2000 об/мин, което го превръща в най-мощния “конвертируем” модел на компанията. При наличието на такава респектираща мускулатура, новото купе заема лидерска позиция сред чистокръвните автомобили от същия клас. CL 65 AMG ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди, а максималната му скорост е елктронно ограничена на 250 км/ч. (реалната вероятно надхвърля 300-километровата граница).
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES CL 65 AMG
Новият двигател е базиран на стандартен мотор от Mercedes-Benz S-клас, като обичайната кубатура от 5,5 е повишена на близо 6,0 литра. Направени са и още редица сериозни модификации, например увеличаване диаметъра на цилиндрите от 82 на 82,6 мм, удължаване хода на коляновия вал от 6 на 93 мм и др. Буталата са изработени от изключително здрави и термично устойчиви материали, а дюзите за впръскване на гориво са с по-голям дебит. Цялата мощ на автомобила се предава към колелата чрез 5-степенна скоростна кутия SPEEDSHIFT. CL 65 AMG е снабден със серийно окачване ABC (Active Body Control).