Mercedes-Benz 600 SGS Royale: ключът към съвършенството не e в дължината, а в ширината


12
май
2022

S-класата на Mercedes-Benz във версия W126 е един от неоспоримите шедьоври във фирмената гама на всички времена – и като изработка. и като оборудване и, разбира се, като дизайн. Хармоничните пропорции на този автомобил са просто поразителни, а топмоделът 560 SEL изглежда по същия начин както и преди повече от 40 години – абсолютно перфектен.

В автомобилния свят обаче винаги е имало хора, които не могат да се примирят с този безспорен факт, особено в средите на тунинг майсторите. Може ли нещо съвършено да бъде направено още „по-съвършено“? Един красноречив и безапелационен отговор на този въпрос е даден в средата на 80-те години от германското студио Styling Garage Special (SGS) от Пинеберг (предградие на Хамбург), което през кратката си история нанася екстремен удар върху рафинирания имидж на Mercedes-Benz. Предлаганите от SGS преработки са провокативни, необичайни и обладани от магична притегателна сила. Фирмата има афинитет към луксозните изпълнения, които прави още по-луксозни и зашеметяващи. Сред тях обаче изпъква (във всеки смисъл на думата) един модел, базиран на W126, който и до днес остава без аналог по своята умопомрачаваща арогантност.

Проектът, наречен 600 SGS Royale е не само удължена, но и …разширена (!) версия на Mercedes-Benz 560 SEL. Да, в допълнение към увеличената с 300 мм обща дължина, “Royal” е и с цели 200 мм по-широк! Трудно е дори да си представим мащаба и технологичната сложност на тази преработка, но в далечната 1985 г. тя става факт. Как е възможно да стане това? Капак, покрив, предно и задно стъкло, решетка, оптика, предни и задни брони, носеща конструкция – всички тези компоненти са направени наново и изработени изцяло на ръка. Към промените, които не се виждат отвън, може да се добавят и новa заднa ос, както и много по-мощен двигател V8 с работен обем от 6 литра. Тези радикални промени в Royale със сигурност са оказали влияние върху управлението, стабилността на траекторията и комфорта, характерни за W126, но основната част от клиентите на SGS, които са от Близкия изток, никога не са се притеснявали особено от такива подробности. През 80-те години местният пазар е като гъба, която моментално попива всички невероятни, ексцентрични, безвкусни и, разбира се, баснословно скъпи автомобилни творения на Европа.

Цената на SGS 600 Royale през 1985 г. в наши дни се изчислява на около един милион евро и то само в „базовата“ версия, представена в рекламния каталог на Styling Garage. Според непотвърдена информация са направени общо шест екземпляра, като три от тях стават собственост на Хасанал Болкиах – тогавашният (и сегашният) султан на Бруней,  чиято колекция от уникални коли няма аналог в автомобилната история.

Още по темата