Mercedes-Benz 560 SEL AMG 6.0: най-екстравагантната W126 в историята

1207
2023

Доставен като нов в Япония, внесен като употребяван в САЩ през 2018 г. Това накратко е предисторията на този звяр, задвижван от 6,0-литров двигател AMG V-8 DOHC M117/9 с мощност 375 конски сили. Той притежава най-впечатляващите за своето време подобрения, предлагани от AMG, включително Gleason-Torsen диференциал с повишено вътрешно триене и предни спирачки с 4-бутални апарати.

Специализираната фирма AMG, която е основана през 1967 г. от двама бивши инженери на Mercedes-Benz, се занимава основно с предлагането на набор от мерки за силов тунинг и козметични пакети за автомобили Mercedes-Benz. От 1986 г. до тяхното сливане през 1993 г., AMG на практика работи и като производствен екип и доставчик на специални двигатели за Mercedes-Benz, за участия в автомобилни състезания от група A и група N.

До 1989 г. перлата в каталога на AMG е 6-литровият DOHC V-8 двигател за Mercedes-Benz S-класа. Този пакет, предлаган тогава на цена от 43 500 долара, е базиран на стандартен 5,5-литров двигател V8 M117, чийто работен обем е увеличен до 6,0 литра, преди да бъде оборудван с набор от патентовани 32-клапанови цилиндрови глави, въведени от AMG още в края 1985 г. Допълнителни модификации като подобрени спирачки, аеродинамични елемент, подобрения на окачването и неограничени козметични аксесоари, лесно биха могли да увеличат крайната цена на напълно оборудван 560 SEL AMG 6.0 до над 190 000 долара.

Този 560 SEL AMG 6.0, произведен през 1991 г., е автомобил, специално предназначен за японския пазар, поръчан и сглобен от AMG-Japan. Интересното в случая е, че двигателят, монтиран на същия екземпляр, е от преходен тип. Това е така нареченият „хибрид“ M117/9, който представлява завладяваща комбинация от най-ранния блок M119 с глава и аксесоари от M117, умело съчетани с компоненти AMG, така че максималната мощност достига приблизително 375 конски сили. В сравнение с по-ранните двигатели DOHC M117 на AMG, тези по-късни хибриди M117/9 са много по-здрави и надеждни. Въпреки че двигателят е щампован отново, за да съответства на цифровото обозначение, посочено в неговата фабрична карта, очевидните допълнителни компоненти, маркерите AMG, както и диаметъра на цилиндъра потвърждават неговия 6,0-литров работен обем и правилната конфигурация на M117/9.

Бърз поглед към окачването и ходовата част разкрива характерните за периода модификации на AMG, адаптирани към японския пазар, включително AMG диференциал с повишено вътрешно триене Gleason-Torsen с предавателно число 2,65.

Въпреки че първоначално е тониран в синьо-черен металик, в някакъв момент още по време на японското си пребиваване този SEL е пребоядисан в много по-популярния за периода нюанс на Astral Silver Metallic. Щедро обзаведеният черен кожен интериор се отличава с дървена облицовка, задни масички, плисирани кожени врати, както и с 4-лъчев, спортен волан AMG, облечен в кожа. При поглед отвън правят впечатление характерният пакет от второто поколение AMG бодикит и джантите Aero III OZ, които придават на този впечатляващ модел точната стойка, обгърната в заплашителна аура. Модифицираните преди сливането екземпляри от тази „реколта“ (и с този работен обем) безспорно са едни от най-емблематичните и разпознаваеми гермнски автомобили на своето време, предлагащи несравним лукс, мощна и надеждност в комбинация със зашеметяваща визия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин