Mercedes-Benz 500 SL F01 Edition: 20-годишна класика без давност

0305
2022

Преди 20 години преработеният от Lorinser роудстър на щутгартската фирма съществуваше само в няколко екземпляра, един от които, както може да се предположи, беше поръчан от български познавач на фините енергии. Автомобилът е завършен през август 2002 г., но времето, което отнема неговата преработка, надвишава обичайните срокове за подобен род тунинг, тъй като са направени множество генерални промени както по каросерията, така и по цялата ходова част.

Въвеждането на специалното спортно окачване на Lorinser прави колата с 25 мм но-ниска от оригинала. Оттам идват неизбежното понижаване на центъра на тежестта и респективно осигуряването на по-добра стабилност. Интересното в случая е, че цялостният процес по смяната на окачването е далеч по-сложен и трудоемък, отколкото стандартната процедура за подобна преработка. Тъй като пневматичното окачване R-Matic при тогавашните модели Mercedes-Benz се управлява от електронна система, сравнително простата операция, свързана с поставянето на пружините и амортисьорите, е допълнително усложнена. Това идва от наличието на електронен блок, който трябва да се демонтира от специалист и да се замени с нов, който напълно да отговаря на показателите за електронен контрол на новото окачване. Освен тези допълнителни манипулации е направена и цялостна подмяна на допълнителните елементи за нивелиране на автомобила.

Нещо не чак толкова срещано при обичайния тунинг е и наличието на изцяло нова спирачна система, която включва 390-милиметрови дискове отпред с 6-бутални спирачни апарати и 380-милиметрови дискове на задните спирачки с 4- бутални спирачни апарати. Всички тези промени следват цялостната логика на събитията. В конкретния случай наличието на толкова яки спирачки е абсолютно задължително, тъй като автомобилът е снабден със специален „винтов“ компресор Kleemann, благодарение на който мощността е повишена от 306 на 500 к.с.! Малко известен, но особено любопитен факт е, че с новите спирачки преработката на Lorinser спира от 100 до 0 километра само за 2,8 секунди! Убийственият роудстър естествено няма ограничител на скоростта както при серийната гама на Mercedes-Benz и затова на мястото на стандартния километраж вместо 250 км/ч са изписани зашеметяващите 330 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,8 секунди.

При бегъл поглед върху някои от по-специфичните елементи от външния дизайн лесно би могла да се направи асоциация с автомобилите от Формула 1. Това особено категорично личи от дизайнерската интерпретация на предния спойлер, който напомня на популярните пистови болиди заради двата вертикални носача, поставени в средата близо един до друг. Това важи и за много от другите детайли, предлагани в стандартните каталози на Lorinser. Оттам идва и красноречивото фирмено обозначение на модела – F01.

Долната част на задната броня, също както и предната, е покрита с тънка мрежа, която в двата си края е прорязана от масивните отвори на хромираните ауспуси. Те само загатват за наличието на „по-отворената“ ауспухова система, благодарение на която нагнетеното от отработените газове напрежение се освобождава чувствително по-лесно.

Наподобяващите самолетна турбина джанти са 20-цолови тип LM 6. Точните размери на предните гуми са 9х20 – 255/30х20, докато при задните те са съответно 11х20 – 305/25х20.

При поглед в купето откриваме наличието на специален „комби-инструмент“ тоест сериозно преработено арматурно табло, както, разбира се, и спортен волан, луксозна тапицерия и т.н. Предпочитанията на клиента са били в полза на ярко-червения цвят на каросерията за допълнително подчертаване на индивидуалността на модела. Подобен избор наистина няма да остане незабелязан, тъй като още от 50-те години насам предпочитаните класически цветове при супер-спортните разработки на Mercedes-Benz по традиция са предимно бронзово или черно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин