Mercedes-Benz 300CE 3.4 AMG Widebody: 272 „коня“ са напълно достатъчни

2201
2023

Този 300CE 3.4 AMG Widebody от 1990 г. е продаден като нов от представителството на Mercedes-Benz в Равенсбург, Германия на 29 януари 1990 г. Автомобилът започва живота си като стандартно купе 300CE-24v, преди да бъде козметично и механично преработен от тогавашната независима тунинг компания AMG. Според регистъра на компанията този автомобил е част от колекционерска серия от общо 50 идентични екземпляра, направени от AMG между 1988 и 1993 г. отличава се с каросерия, боядисана в перлено черен металик и изцяло черен кожен интериор, както и с обширен списък от модификации. Скоро след като е преработена в ателието на AMG в Афалтербах, колата е продадена в Япония, а през 2016 г. намира своя нов собственик в американския щат Джорджия. Към този момент броячът под разграфения до 300 км/ч скоростомер показва приблизително 46 000 км.

Екземплярът е оборудван с модифициран от AMG шестцилиндров редови двигател M104, при който ходът на буталото е удължен и работният обем е увеличен от 3,0 до 3,4 л. Преработените от AMG разпределителни валове повишават мощността до най-високите за този агрегат стойности, като общата мощност достига немислимите 272 конски сили. Скоростната кутия е петстепенна автоматична, джантите са AMG 17” Aero III OZ Racing, състоящи се от три сегмента, а гумите са Pirelli P-Zero. Окачването е доста по-твърдо от стандартното и също е изцяло тунинговано от AMG, като включва и характерните за онова време бели пружини. Оригиналният ауспух на AMG и накрайниците са премахнати от настоящия собственик и колата вече е с прави тръби с квадратни накрайници от R129.

Оригиналният ауспух и накрайниците обаче са запазени и могат да бъдат купени от следващия собственик, с уточнението, че се нуждаят от лек ремонт.

Каросерията е модифицирана от AMG с пълен комплект „Widebody“, включващ „раздути“ калници, джанти AMG OZ Racing, заден спойлер, тип „патешка опашка“,  вентилирана облицовка под фаровете и преден спойлер с вградени фарове за мъгла, като задната броня и праговете също са част от обработката на AMG, всички подпечатани с HWA номера. Рамката на радиаторната решетка и централният сегмент на джантите също са боядисани в черно в тон с каросерията. Седалките Recaro „Ideal C“ Classic са отопляеми, електронно регулируеми и оборудвани със специални прибиращи се предпазни колани, в тон с цялостния дизайн. В централната конзола са вградени и бутоните за управление на фабричната климатична инсталация Tempomatic. Сред останалите компоненти, монтирани от AMG, са спортният волан Momo и спортните уреди.

През последните пет години настоящият собственик е добавил още около 5000 километра към брояча и е направил някои дребни промени, включително: термична обработка на оригиналната въздушна кутия, нови стелки с надпис AMG в съответния черен цвят и др. Колата включва множество документи и сервизни записи, както и оригинални книги и ръководства.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин