2023
Когато в края на 1954 г. Pininfarina споделя с ръководството на Mercedes-Benz желанието си да купи стандартен 300b, който да преработи в модерно купе без средни колони, придирчивите германци (които са и особено предпазливи към всякакви дизайнерски експерименти в ущърб на фирмените стандарти), искат най-напред да видят рисунки на предложения проект. След като остават доволни от дизайна, изпращат едно шаси на F.A. Saporiti – дилърa на Mercedes-Benz в Милано, което на свой ред е предоставено на италианския майстор.
Този единствен по рода си италиански Mercedes-Benz 300b Coupe от 1955 г. винаги е бил обект на смесени чувства. Стилът му е много по-съвременен от всеки друг луксозен автомобил, предлаган от фирмата през 1955 г., а серията 300 е консервативният флагман в годините на Айзенхауер, с плавно извити калници и достолепна каросерия, повлияна от предвоенната традиция. Италианската визия прогнозира външния вид, който Mercedes-Benz започва да възприема, едва през 1957 г. с представянето на 220S Coupe. Интересна подробност е, че предоставеното на Pininfarina шаси е „облечено“ на четири етапа, както се вижда и от запазените до днес снимки. При първия етап колата е показана само на някои европейски автосалони и използването на хром практически е сведено до минимум само на задължителните места като радиатор, брони, джанти и рамки на прозорците.
Дори гривните на фаровете са боядисани. При втория етап се вижда още малко хром, на третия етап са добавени хармонични хромирани корнизи на страничните прагове, плоски хромирани ленти около предната част на калниците и разширени хромирани обтекатели на спомагателните светлини. На последния четвърти етап са поставени хромирани кантове на отворите на калниците и тънки хромирани лайстни, които разграничават двуцветното тониране на каросерията.
От трите базирани на Mercedes-Benz проекта, завършени от Pininfarina през 50-те години, този елегантен и доста масивен представител на серията 300 е най-хармоничният. По-наблюдателните познавачи обаче откриват и някои необясними за италианската класа несъответствия, като ясно изразената прилика на задните светлини с тези на френската спортна екзотика Facel Vega от 1954 г. или доста набиващото се на очи сходство със силуета на серийното купе на Bentley при поглед отстрани.
Документите потвърждават, че автомобилът е доставен едва когато чертежите на Батиста Фарина са одобрени в Германия. Не е ясно обаче дали в Италия е изпратена цяла кола или само работещо шаси. По време на цялостната реставрация екипът открива идентификационен номер 186.010 450005, което значи, че тук става дума за седан 300b от 1954 г. Колата е продадена на 17 януари 1955 г. и изпратена с влак до Торино.
В своя брой от ноември 1955 г. американското списание “Road & Track” публикува на стр. 34 снимка на този автомобил с текст „Ново…от Италия“.