Mercedes B 200d: Baby-класата стана по-модерна


2
сеп.
2019

Освен щедрото пространство новото поколение на В-клас има и друго ключово предимство – създава усещане за успокоение. Като истински Benz компактният ван се движи изключително комфортно – дори когато адаптивното окачване е в спортен режим. Удобните седалки няма да натоварват кръста ви дори при дълги пътувания, а финото разгръщане на спирачното усилие осигурява много нежно забавяне на темпото.

Иначе 2-литровият дизел със 150 к.с. вероятно е най-добрият задвижващ агрегат за В-клас. Дори при магистрално шофиране със 140 км/ч, четирима души на борда и багаж при включен климатик двигателят не консумира повече от 6 л на 100 км. В комбинация с пъргавото ускорение (8,3 сек от 0 до 100 км/ч) този мотор доказва, че в дизела има бъдеще. Дразнеща е единствено намесата на тракшън контрола при рязко потегляне – защото системата за стабилност в опита си да овладее превъртането на колелата не се намесва достатъчно фино и автомобилът „забива нос“, преди мощността да може да бъде предадена плавно към предните колела и машината да ускори. Леко груба е и намесата на системата за следене на лентата – особено когато шофирате по пътища с много завои и умишлено леко настъпвате маркировката.

B200d е стабилен въпреки височката си каросерия и с многоточковото си задно окачване успява да изстиска максималното, за да запази добрас возия. Технократите задължително трябва да поръчат 10,25-инчовия тъчскрийн (1561 лв.) – но дори и без него в серийното ниво ще разполагате с два дигиталния дисплея с диагонал 7“ (единият е дигиталното арматурното табло). Серийна са също инфотейнмънт системата MBUX с изкуствен интелект (Hey, Mercedes!) и автоматичният климатик. А цената? Сега се дръжте здраво: с 2-литров дизел В-класата стартира от… 64 777 лева!

ИЗВОД

Новата генерация на В-клас е идеална за млади семейства, тъй като е достатъчно практична по отношение на пространството. От друга страна обаче, с пъргавината и модерния си интериор този Benz няма да ви накара да се почувствате остарели – дори ако сте го купили само за да натоварите детската количка в него.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател: 4-цил. редови турбодизел, отпред напр. • Работен обем: 1950 куб.см • Макс. мощност 110 кВт (150 к.с.) • Макс. въртящ момент 320 Нм при 1400 об/мин • Задвижване: предно, 8-степ. трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В 4419/1796/1562 мм • Тегло: 1435 кг • Обем на багажника: 445-1530 л • 0-100 км/ч за 8,3 сек • Макс. скорост: 219 км/ч • Обем на резервоара 43 л • Разход: 4,9 л дизел • Емисии СО2: 120 г/км Цена: от 64 777 лв.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Toyota Prius III: просто не се поврежда!

17
авг.
2017

Отзивите за Prius-а от продължителния тест са противоречиви: някои са въодушевени от икономичните технологии, други - не толкова. Но надеждността е несъмнена

Card image cap

В последния брой:

Архив >